Jump to content

Forsikring - Premieøkning hos Norske Sjø


Das_Boot

Recommended Posts

Hadde en ringerunde til div. forsikringsselskaper for oppdekking av forsikring for Astor. I dette tilfelle svingte det fra if på 10.000 kroner og ned til Vesta på 4.800. Stor forskjell på en forsikringsverdi på 725.000.

 

Det lønner seg å sondere markedet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hadde en ringerunde til div. forsikringsselskaper for oppdekking av forsikring for Astor. I dette tilfelle svingte det fra if på 10.000 kroner og ned til Vesta på 4.800. Stor forskjell på en forsikringsverdi på 725.000.

 

Det lønner seg å sondere markedet.

Sjekket nettopp Hulda. Årspremie er kr. 7.000, forsikringsverdi 1 mill. Da har jeg glemt ett fratrekk. Egenandel ved skade er kr. 12.000. Jeg tror jeg blir der jeg er. Vi har totalt sett hatt et par utbetalinger. men ingen på båt. Ryddig innberetning, pengene har sittet på konto før jeg egentlig hadde regnet med det. Byråkrativgrad = Lav. Ringer uansett tid, får klart svar. Heretter kommer alt papirmølet som .pdf.

 

Slik jeg ser det er ikke premien hovedproblemet, men et eventuelt skadeoppgjør. Det er i hvert fall da Hulda kan tape penger. Men ellers er jeg naturligvis enig med flertallet, er man overbevist om varen man kjøper, skal man ikke betale mer enn man er nødt til.

 

Som en person jeg kjente: "Har du ikke forsikring på den båten???" "Jeg er en god skiper" var svaret jeg fikk. Man kan se det fra den ytterligheten også. Hulda, med elendig skipper, er forsikret mot alt mulig inkludert skade/personskade på andre, diare og gud-vet-hva. Før jeg bytter, penge-krangler jeg heller med eget forsikringsselskap.

Link to post
Share on other sites

Min premiereduksjon tilsvarer den nye Nødpeilesenderen jeg kjøpte i sommer.

tankekors.

 

Fra billigste til dyreste(Norske sjø) er det 99.9 % økning.

 

Jeg kommer til og velge Q Brokers,

Så får vi se til neste år. om der er andre som kan bli aktuelle. :seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...