Windy37GM Startet 20.Juli.2018 Del på Facebook Startet 20.Juli.2018 Heisann Tok noen bilder av eksossiden av turboen på ene maskinen. En KAD44 fra det herrens år 2000 omtrent. Motoren dauer litt mellom 2700-3000. Altså der kompressoren slipper og turboen skal overta, der får jeg et dipp. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jakob T Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Ser sliten ut,om du ser på kompressorhjulet så er det betydelig slitasje på bladene, Utløpet ruster igjen og bladene slites. Blir dårligere effekt spesielt i område der kompressoren slår ut Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Vært under vann? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Dette er ganske vanlig på drevbåter kort vei fra sjø til turbo.Det er mulig å få turboer som har rustfristålforing i eksosutløpet.Slitasjen vises godt på første bildet ca klokken 2,der ser en slitasjen på kompresorhjulet. Virker nok fortsatt greit,men effekttapet er nok størst før den ladder skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 (redigert) Turboen er, såvidt jeg vet, 18 år gammel :-) Båten er brukt mye, så det forklarer kanskje hvorfor den har levd såpass lenge :-) Stillestående som tar dem. Bytta turbo og eksoskne/krøk igår, tok 3 timer. Eksoskneet sprak pokkern meg idet vi tok det opp. Det så helt for jæ***** på undersiden. Redigert 21.Juli.2018 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
lippert Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Hvordan/hvor måler man turbotryķket på en KAD44? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Jakob T Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Nytt eksosbend,og slangen mellom er greit å bytte sammen med turboen,så er man ferdig med det. Blei da forskjell på ytelsen? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Da er det testet. »Droppet» er borte, power er ok. Eksoskneet er byttet på dene motoren, bestilt til den andre. Fikk 1 ekstra knop og myyye raskere opp til maks turtall. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 lippert skrev for 5 timer siden: Hvordan/hvor måler man turbotryķket på en KAD44? Montere manometer på innsugsmanifolden. Stor bolt som taes av og setter manometeret der bolten sto. Jeg har laget dette ferdig og leier ut manometeret :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jakob T Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Fint resultat, vurderer å skifte turboer,er litt treg når kompressoren slipper når båten er fullbunkra. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.