MR Swe Startet 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2018 hei.. min 702 viser nå at spenningen er på 12.36 mens batterier er 100% ladet og ikke noen amp i minus.. jeg skjønner ikke at det er riktigt da 12.36 er alt for lavt på blybatteri.. har 2 x140amp på forbruk og 100w solcellespanel Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 MR Swe skrev 57 minutter siden: hei.. min 702 viser nå at spenningen er på 12.36 mens batterier er 100% ladet og ikke noen amp i minus.. jeg skjønner ikke at det er riktigt da 12.36 er alt for lavt på blybatteri.. har 2 x140amp på forbruk og 100w solcellespanel satt på landstrøm nå og da kommer dette opp.ser ut som den ikke lader før fullt.men nå ser jeg at noe bruker 0.6a,( er nok kjøleskapet) Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Mnei... 0.6A er strømmen INN mot batteribanken, ikke forbruk. Forbruket til kjøleskapet vil heller ikke vises såfremt du har lader som gir mer effekt enn du forbruker, og BMV'n er korrekt koblet opp. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
MR Swe Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 ok.men hvorfor viser den 100% på state of charge meb bare 12.36 på output voltage? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 hadde på landstrømmen 1 timme i natt..sjekkade nå etter ca 4 timmer etter jeg tog ut strømmen.12.98v.. må vare noe feil eller den hengst opp seg...kan ikke fullade på 1 timme..enige? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 (redigert) Du må synkronisere den. Dvs selv si når batterieen er 100%. Se i manualen. Mener det er å holde + og - inne i noen sekunder så kan du også sette paramerene for når batteriene senere er 100%. Her må du prøve deg frem hva som er rett for din batteribank. Jeg stoler aldri helt på %en. Det er volten som teller Redigert 22.Juli.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Jer har BM 700, men synes den bare tuller. Det eneste den klarer, er å telle AH brukt. 100 ganger har jeg stilt den inn på AH størrelsen på batteribanken, men den detter tilbake på 240. Når jeg starter lading, teller den A inn i noen minutter, så viser den bare 100% Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 (redigert) Jeg vil anbefale å lese denne https://www.victronenergy.com/upload/documents/Manual-BMV-700-700H-702-712-EN-NL-FR-DE-ES-SE-PT-IT.pdf feks må batterimonitoren synkroniseres om batteriene har vært koblet av. Man bør også se på innstillingene 02, 03 og 04 på setup og tilpasse disse til din lader og batteribank.standard innstillingene funket ikke hos meg. Redigert 22.Juli.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Æsj. Må lese bruksanvisning. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 BØstrøm skrev 3 minutter siden: Æsj. Må lese bruksanvisning. ????? Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 22.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 takk lassepelle.bra video Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Bluetoothdongelen har jeg ikke, men gikk fint uten, med litt trykking. Nå er min optimalisert, så får vi se.... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 MR Swe skrev for 22 timer siden: hei.. min 702 viser nå at spenningen er på 12.36 mens batterier er 100% ladet og ikke noen amp i minus.. jeg skjønner ikke at det er riktigt da 12.36 er alt for lavt på blybatteri.. har 2 x140amp på forbruk og 100w solcellespanel En ting er at du ikke har nullstilt ved fulle batterier. Men når det står "Time remaining Infinite" ser det ut som om du heller ikke har lagt inn batterikapasitet. Har du koblet opp riktig slik at all minus går gjennom shunten? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Maika Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Så lenge Current => 0, så står det alltid «Infinitive», så det er korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Har endret Charles voltage til 14.1 da vi har solcellepanel.få se om det hjelper.men solcellene går ikke via skuten til victron..skal den det. Har victron mppt 75/15 til solcellene. Aldri fått opp noe på consumed når jeg ikke har landstrøm.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Alt av forbruk og lading skal gå gjennom battmeteret sin shunt. Og det gjelder uansett om battmeteret er fra Victron, Nasa eller hva en nå måtte ha. Det er kun den strømmen som går gjennom shunten som blir registrert. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 så har jorden går via shuten..kansje feil her? Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 13 minutes ago, MR Swe said: så har jorden går via shuten..kansje feil her? Dette ser feil ut. Shunten skal (for de fleste som ikke byr seg om ut/inn av startbatteriet) være mellom forbruks minus og felles minus, slik at strøm til start ikke telles med. Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 er bmw-702 som er til 2 banker.. men misstenker jeg montert jorden feil..er forbruk som jeg skal måle consumed ah m.m..start skal bare vise volt Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 (redigert) Hverken BMW700 eller BMW702 kan måle amperetimer (Ah) og strøm (A) på mer enn en batteribank, men BMW702 kan måle spenningen (V) på et ekstra batteri, feks. et startbatteri. Redigert 23.Juli.2018 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Slik skal en shunt kobles inn. Mellom shunt og batteri minus skal hverken forbrukere eller ladere, landstrømlader, dynamo, solcelle eller vindmølle kobles til Disse tingene skal kobles til på andre siden av shunten, på felles minus. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MR Swe Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 nå begynner det skje til..koble om jorden..hadde ikke extre jordkabel til start så den får ikke vare med i denne omgang Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) har og solcellete og mppt fra victron..skal minus fra mppt og in på shuten? idag går den +og - rett på forbruk batterierne. mppt har og usb dongen så får lest av den og Redigert 25.Juli.2018 av MR Swe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Minus fra solcelleregulatoren skal også inn der jeg har skrevet "Felles minus". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.