Jump to content

BMW D12 Marine diesel tips og råd


kaffeforlivet

Recommended Posts

Har anskaffet meg enda ett båtprosjekt. har en motor til den som jeg ønsker sette i tropp stand før montering. men sliter med hvor jeg kan skaffe deler og eventuelt få tips og råd om disse motorene.
Det er en 10 hk BMW D12 marine diesel. den er saltvanskjølt og har den stående på en kasse ved siden av motor. forige eier er desverre død og derfor kan ikke jeg spørre han om noe ang motoren. han har laget egne branketter for montering av dynamo. dette er dårligt gjort så det må fikses men hvilken olje skal jeg ha på denne motoren. hvordan bør den best taes vare på og hvor kan jeg finne ut alle slanger og reimer på den skal monteres. alt er kappet av og eller mangler og jeg har ikke mye peiling på motor. ønsker å få satt den i stand og montert før sjøsetting av båten som jeg må få bort fra eiendom den står på innen halvannen måned. alt av tips og råd taes imot med stor takk. spesielt hvor jeg kan få deler fra til denne motoren.
ser det er ikke mye å finne på nettet i norge ang denne motoren så litt gøy å ha noe ikke alle har :-)22117-412311.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...