kaffeforlivet Startet 22.Juli.2018 Del på Facebook Startet 22.Juli.2018 Har anskaffet meg enda ett båtprosjekt. har en motor til den som jeg ønsker sette i tropp stand før montering. men sliter med hvor jeg kan skaffe deler og eventuelt få tips og råd om disse motorene. Det er en 10 hk BMW D12 marine diesel. den er saltvanskjølt og har den stående på en kasse ved siden av motor. forige eier er desverre død og derfor kan ikke jeg spørre han om noe ang motoren. han har laget egne branketter for montering av dynamo. dette er dårligt gjort så det må fikses men hvilken olje skal jeg ha på denne motoren. hvordan bør den best taes vare på og hvor kan jeg finne ut alle slanger og reimer på den skal monteres. alt er kappet av og eller mangler og jeg har ikke mye peiling på motor. ønsker å få satt den i stand og montert før sjøsetting av båten som jeg må få bort fra eiendom den står på innen halvannen måned. alt av tips og råd taes imot med stor takk. spesielt hvor jeg kan få deler fra til denne motoren. ser det er ikke mye å finne på nettet i norge ang denne motoren så litt gøy å ha noe ikke alle har :-) Sitér dette innlegget Link to post
kaffeforlivet Svart 5.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2018 (redigert) kaffeforlivet skrev On 22.7.2018 at 19.12: Redigert 5.August.2018 av kaffeforlivet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 5.August.2018 Del på Facebook Svart 5.August.2018 http://www.bmwmarine.org/media/D12_workshop_man.PDF http://www.olajedatos.com/ltp/Manuales/Motores/BMWParts.pdf Sitér dette innlegget Link to post
agria Svart 18.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2018 Har noe deler å manual til BMW D12 H101 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2018 Olje er enkelt. 15W40 mineralsk motorolje av god kvalitet. Går på det meste av gamle dieselmotorer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.