Jump to content

Tjuegods på nettet


Skipper Båtløs

Recommended Posts

PØH - finnerlønn. :rolleyes:  Fant et 10 000 kr digitalkamera på dassen på Koster, som noen hadde glemt igjen. La kameraet i båten, skrev to plakater som jeg hengte opp.

Eier fikk igjen kameaet sitt, jeg fikk en flaske vin til 50 spenn ?..

 

Senere samme kveld / natt fikk jeg skader på båten for mange tusen kroner. Synderen stakk av.

 

Så moral.... :nono: , ikke denne karen nei...

 

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, jeg synes det bare hadde vært hyggelig om rette vedkommende hadde fått igjen sitt kamera og vært fornøyd med en flaske vin. :yesnod::yesnod:

Hadde jeg tenkt "finnerlønn" ville jeg sporenstreks levert kameraet til politiet og spurt om reglene for finnerlønn og oppgitt personalia.

 

Det er jo j..lig at noen gjør skade og ikke legger igjen personalia, men det blir jo ikke bedre om vi alle svarer med samme mynt? Eller tar jeg feil??? :confused::confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg ringte da politiet, oppga personalia på meg, hve, jeg hadde fått det fra og rettmessig eier. etter etpar dager fikk jeg telefon fra politiet om at jeg kunne bli tiltalt etter heleriloven.

<{POST_SNAPBACK}>

Enkelte i politiet kan være litt firkantet, ja!

Fant et dyrt kamera på en benk ved havna, ringte politiet og meldte fra, slik at eieren kunne hente kameraet på mitt kontor hvis han hadde meldt det savnet til politiet.

Fikk beskjed om straks å levere kameraet på politivakta, men svarte at jeg ikke kunne gå fra jobben og kjøre 15 km bare av den grunn. Betjenten ble da meget formell i tonen og sa at da kunne jeg bli tiltalt for "ulovlig omgang med hittegods"! :nono:

Leverte "varene" neste dag til en litt snillere type, og hørte aldri mer, verken fra onkel blå eler fotografen......

Link to post
Share on other sites

Enkelte i politiet kan være litt firkantet, ja!

Fant et dyrt kamera på en benk ved havna, ringte politiet og meldte fra, slik at eieren kunne hente kameraet på mitt kontor hvis han hadde meldt det savnet til politiet.

Fikk beskjed om straks å levere kameraet på politivakta, men svarte at jeg ikke kunne gå fra jobben og kjøre 15 km bare av den grunn. Betjenten ble da meget formell i tonen og sa at da kunne jeg bli tiltalt for "ulovlig omgang med hittegods"! :nono:

Leverte "varene" neste dag til en litt snillere type, og hørte aldri mer, verken fra onkel blå eler fotografen......

<{POST_SNAPBACK}>

He, He. Tipper statsadvokaten ønsker å henge seg opp i en slik bagatell. :crazy:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hehe.

 

Fant en gang en mobiltelefon på et kjøpesenter som lå og kima med dempa lyd. Ingen andre i nærheten, så jeg tok den opp og sa "Hallo?" En damestemme med tilløp til hysteri svarte:

 

"Hvem snakker jeg med?"

 

"Du snakker med han som sannsynligvis har funnet mobiltelefonen din. Jeg er ved lekene inne på (butikken), så du må bare komme og hente den."

 

"Nei, det gjør jeg ikke! Du må komme hit med den! Hit, til vakta! Nå!"

 

"Nå er vi ute og handler, og jeg har med barna. Jeg er inne på (butikken), og fant telefonen din blant lekene når du ringte nummeret ditt. Det vil ta litt tid for oss og gå til vakta, kan ikke du komme hit i stedet?"

 

Nei! Om du ikke kommer hit nå, blir dette politianmeldt som tyveri!"

 

"Sist jeg sjekket var det ikke kriminelt å finne en mobiltelefon, og etterpå tilby seg å levere den tilbake. Hør nå her, send vakta hit, så får du igjen telefonen din. Om jeg legger den tilbake kan jo noen stjele den, og da får jeg sikkert skylda?"

 

Du kommer hit med den nå! Nå sier jeg!"

 

"Javel, jeg skal komme med den. Men da må du vente til vi har handla ferdig og betalt, så vi slipper å gå inn igjen."

 

"DU SKAL KOMME NÅ, SIER JEG!!"

 

Da la jeg på.

 

Etter endt handel gikk vi til vakta, og der sto en relativt pen dame med et oppsiktsvekkende rødt fjes og ristet i sinne. Hun rev til seg telefonen da jeg rakte den frem, og forlot åstedet med smellende hæler uten å si noenting. Men før jeg ankom hadde hun sikkert sagt veldig mye, for jeg måtte faktisk bli med vaktene og peke på hvor jeg fant telefonen hennes...

 

Moralen er: Først meg selv, også meg selv. Deretter blir det min tur. Så kan de andre hjelpe seg sjøl.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Artig historie. :smiley:

Tror at jeg etter en slik språkbruk hadde spurt dama om hun ville ha igjen mobilen eller ikke. Hun hadde selvfølgelig svart et krasst ja, og da hadde jeg like selvfølgelig fortalt at skulle så skje, måtte hun si noen magiske ord, så som tusen takk, vær så snill, beklager at jeg kjeftet osv.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Synes du var tålmodig jeg.

 

Sikker på at jeg hadde lagt telefonen tilbake der den lå for lenge siden.

 

Lurer på om hun har tenkt på det senere og kanskje føler seg en liten smule dum :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Moralen er: Først meg selv, også meg selv. Deretter blir det min tur. Så kan de andre hjelpe seg sjøl.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Artig historie.  :smiley:

Absolutt treffende for tidene vi lever i. Har kjørt 4x4 bil i omlag 10 år, og hjulpet UTALLIGE bilførere med å komme opp den siste kneika, eller tilbake på veien etter en tur utafor.

 

Venter forsåvidt ingen takksigelser, men når jeg bruker kanskje en time av min tid, til å legge kjettinger på bilen, rigge meg til, og slepe vedkommende opp på veien igjen, plukke av kjettinger, sjekke vedkommendes bil for skader osv., og vedkommende kanskje sparer en tusing eller 2 hos falken, kunne jo en vinflaske eller en annen påskjønnelse være på sin plass..

 

Utakk ER verdens lønn :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...