Jump to content

Suzuki 60 Hk 4-t 2005 stopper ved hard belastning


Hama

Recommended Posts

Jeg har en Drago 545 fra 2005 som er utstyrt med en Suzuki 60 Hk firetakter fra samme år. Siden jeg bor bynært i Fredrikstad kjører jeg ut i skjærgården der elver møter sjøen, enten via Østerelva/Glomma eller langs Onsøylandet ut Vesterelva. I disse områdene blir det ofte mye bølger som min båt som er litt flatbunnet ikke trives så godt i. Enkelte ganger hvis jeg ikke avpasser farten og båten treffer en større bølge så båten nesten stopper opp, så kobler motoren ut og lampene på displayet lyser rødt (pipende lyd som før en vrir om nøkkelen ved start). Når jeg setter motor i fri og slår av og på tenningen igjen, så starter heldigvis båten opp.

Mitt spørsmål: Er dette en funksjon som motoren har innebygget, det vil si at den kobler ut ved ekstrem belastning? Eller bør jeg være bekymret for at det er noe galt med motoren?

 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Motor stopper ved hard belastning". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...