Jump to content

Nye hjul til henger


MrNes

Recommended Posts

Hei

de små hjulene jeg har på vippen på min henger er morkna og ødelagte. Jeg kjøpte 2 nye på biltema men de holdt bare en vinter før de var punkterte.

 

noen som har bedre erfaring med cleasohlson eller jula sine modeller?!

 

kan det være at mine 2 nye punkterte fordi det ikke var nok luft i de??

 

tar i mot tips til nye dekk.

Hengeren er en 1300 kg og jeg har en yamarin 17” på

 

 

 

E70F28F3-F274-4967-AFEB-EF50E17098B5.jpeg

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde 20 slike hjul på en henger jeg lagde til en 20 fot rib jeg hadde. De var kjøpt på BT, og holdt de årene den var i mitt eie. 

 

Hvis det er hull i slangen kan du jo bare lappe. Hvis slangen er morken får du nye slanger på et bilgummiverksted. Den dimensjonen der er vel den samme som er vanlig i trillebårer. 

Link to post
Share on other sites

om det er trillebårjul så er ikke julas slanger noe å sette på, morkna opp etter 1 sesong. Bilgummiverksted er nok et godt tips for å få noe som holder bedre

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

I familien har vi en med slike hjul på og de gikk over til semi kompakte hjul, dvs at de former seg litt etter underlaget men er ikke helt harde. Problemet var at skrogvinkelen presset hjulet sideveis på felgen slik at lufta slapp ut, virker som om kjølrullene sutter for dypt. Nå så blir hjulene litt deformert i løpet av vinteren, men retter seg raskt ut når vi skyver båten av på våren. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...