Jump to content

Kjøpe nytt 110l kjøleskap til white lady, hvilket anbefaler du?

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Jeg har et Isoterm 130 liters skap fra 2005. Still going strong - men det går jo ikke året rundt slik som hos deg. Men er fornøyd med skapet. Har lurt på levetid på slikt og om jeg bør bytte - hvor gammelt ble ditt?

Har du vurdert et vanlig lite kjøleskap fra Elkjøp med energiklasse A++ og en kvalitetsinverter?

Flere her på BP med vanlig skap har jeg skjønt når jeg leste noen eldre kjøleskapstråder. Ut i fra deres erfaringer virker det uproblematisk.

Men det har jeg ikke noen egen erfaring med.

Virker imidlertid fristende for å slippe den manuelle avrimingen/av-isiningen som jeg er nødt til å gjøre altfor ofte med Isotherm-skapet. 

Sjøbliss skrev for 12 timer siden:

Jeg har en 1500w ren sinus inverter i båten og den trekker ca 0,7A på tomgang uten last. Dette er en inverter av god kvalitet, husker ikke navnet i farten. 

Det hørtes ikke ut som et kvalitetsstempel spør du meg. Jeg har en 600W Mascot, og så vidt jeg kan erindre trekker den ikke strøm på tomgang som jeg har klart å måle. Men det kan jeg dobbeltsjekke i morgen når vi drar ut igjen. Ble også litt nysgjerrig, så jeg tror jeg skal gjøre en minitest og sjekke hvor mye effekt den sløser bort. Det er jo en interressant tanke å drifte dingser med 230V kontra 12. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...