Hulda Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Ser frem til den @Komodo. For ett 12 V kjøleskap kan jeg kjøpe 220 V skap og inverter. Pluss litt til. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 3 hours ago, Bjørn Løvjomås said: Det ble et nytt kjøleskap fra Karl S Hanssen. Fikk et waeco 110 liter for 8300 ca. Nå står det å kjøler et par calde Carl. ? Lykke til!! 24 minutes ago, Komodo said: Det hørtes ikke ut som et kvalitetsstempel spør du meg. Jeg har en 600W Mascot, og så vidt jeg kan erindre trekker den ikke strøm på tomgang som jeg har klart å måle. Men det kan jeg dobbeltsjekke i morgen når vi drar ut igjen. Ble også litt nysgjerrig, så jeg tror jeg skal gjøre en minitest og sjekke hvor mye effekt den sløser bort. Det er jo en interressant tanke å drifte dingser med 230V kontra 12. Nysgjerrig selv :) hører fra deg! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Elise Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Jeg kjøpte et Vaeco skap på 140 liter på Seatronic, dette har fungert bra nå i tre år. Dette er det første båtskapet jeg har hatt som har bra fryser, holder ca 20 blå :-) https://seatronic.no/waeco-kjoleskap-crx-110-solvfarget-front-12384 Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 (redigert) @Komodo. Jeg håper virkelig ikke du kommer med en supermåling her nå. ??? Til dere andre. ??? cald carl er godt. ????? Redigert 31.Juli.2018 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nordan family 27 Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Nå er jo konkurransen om energiklassifiseringen på hvitevarer ganske hard, så litt tap i en inverter kan jo være tjent inn på selve skapet. Prismessig har man en hel del å legge i inverteren ifht å kjøpe båtskap. Ettersom mitt eget båtskap nå er 13 år leste jeg noen eldre tråder her om nettopp inverter+vanlig hvitevarer, så temaet er det gamle tråder på. Mitt båtskap har heller ikke automatisk avriming slik som husholdningshvitevarer, og det har jeg savnet. På hytta har jeg et lite kjøleskap i boden til drikkevarer (ca 100-120 liter tenker jeg) og det er så godt som lydløst. Det jeg har i båten er på ingen måte lydløst., selvom det er Isotherm. Kjøleboksen (Mobocool / Dometic) ny fjor er også ganske støyende. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Satt her med mitt Isotherm 130 liter fra 2005, batterimeteret og stoppeklokka. Ser at det trekker 5.6 ampere når det går, og det gjør det 2 min og 30 sekunder før det tar en akkurat like lang pause. Det skulle vel bli 67ah (?) i døgnet, nå så som det er slunkent fullt. Synes det var i overkant mye, avlest nå på natta uten at det er det varme tiden på døgnet, selvom det er sommer. Mulig jeg tullet forerdelig med kalkulatoren - men brosjyren på et nytt identisk skap står 440w/24h, og om jeg skjønner dette - hvilket er langt fra sikkert - blir det omlag halvparten av mitt observerte forbruk? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 nordan family 27 skrev 11 minutter siden: Satt her med mitt Isotherm 130 liter fra 2005, batterimeteret og stoppeklokka. Ser at det trekker 5.6 ampere når det går, og det gjør det 2 min og 30 sekunder før det tar en akkurat like lang pause. Det skulle vel bli 67ah (?) i døgnet, nå så som det er slunkent fullt. Synes det var i overkant mye, Det synes jeg høres riktig ut på et så stort skap. nordan family 27 skrev 11 minutter siden: Mulig jeg tullet forerdelig med kalkulatoren - men brosjyren på et nytt identisk skap står 440w/24h, og om jeg skjønner dette - hvilket er langt fra sikkert - blir det omlag halvparten av mitt observerte forbruk? Om du har målt riktig vet jeg ikke, men regnet riktig har du. Ikke stol på katalogoppgivelser. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.