Jump to content

Nord West 420/370 - med eller uten flybridge?


theaai

Recommended Posts

Hei! Vi vurderer å kjøpe en Nord West, da jeg synes disse båtene er veldig gjennomført - både kvalitetsmessig og utseendemessig. 

Nord West- båtene slår også godt ut på tester, og har lenge vært en av mine fremtidsønsker. Versjonene 370 og 420 med flybridge har vært

høyt oppe på lista, men jeg oppdaget at de også finnes med hardtop, under navnet Sports Top. Denne typen ser ut til å være veldig fin, men på en annen side mister man en god del plass uten flybridgen. Jeg trenger alt fra 2-3 soverom, men unødvendig med 2 bad. Begge båttypene i mange designkategorier

oppfyller disse kravene. 

Men hvilken av versjonene synes dere er best - både på utseende og interiøret? 

 

Link to post
Share on other sites

Har hatt NordWest 420 fly i 6 år. 

 

Sportstop båtene har samme skroget som 370/420 fly. Men de har en annen utforming på dekket - hvilket gir større høyde under dekk.

Senere kom 430 fly med samme høyde under dekk.

 

Tenker du må prøvekjøre og se om du liker flybridge. Jeg synes det er fantastisk å kunne kombinere helt åpen båt og lukket båt. Det gjorde at vi hadde betydelig lenger sesong enn da vi hadde hardtop båt (windy 37 HT). På de fine soldagene er det ikke mye som slår å sitte på fly. Og når det regner og blåser er det nydelig å stenge døra, sette på varmer og kjøre nesten støyfritt innefra. HT båt blir et kompromiss her synes jeg. Det er en solskinnsbåt med enkel kallesjeløsning - om man setter det litt på spissen

 

To bad trenger man ikke - men duverden så deilig det er :smiley: 

 

Jeg vet ikke hvor mange ST varianter som er tatt inn til Norge. Men jeg vil tro at flybridge variantene er mer kurante med tanke på at mange NordWester er solgt til båtvante folk utenfor Oslofjorden 

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...