joelle Startet 1.August.2018 Del på Facebook Startet 1.August.2018 Har en "ny" motor på vei hjem, som jeg håper å bruke i min Sandvik 28. Har ikke spesielt mye info om motoren bortsett fra at den er 62hk. Motoren var overhalt i 2005, men har stått i garasje siden da, så her blir det at skru den fra hverandre på ny, smøre opp det som er for å siden skru den sammen igjenn. Blir litt som for barna som venter på nissen. Veldig spendt på hva jeg får. Utfra det jeg har googlet meg til så er det to Perkins motorer som har 62hk, 4.154 og 4.236. Men jeg får det ikke helt til å stemme med det eneste bilde jeg har og dem jeg finner på nett. Noen som kjenner igjenn motoren, eller kan komme med andre inspill på 62hk fra perkins? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Tror ikke dette er 4236. Den hadde jeg i 9 år. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
joelle Svart 1.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2018 Hei, veldig usikker på hvis det er noen av dem to. Men disse er dem to eneste som kom opp når jeg søkte på Perkins 62HK Sitér dette innlegget Link to post
Husky Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Ligner den ikke på denne da? mvh Espen Sitér dette innlegget mvh Espen Link to post
joelle Svart 1.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2018 Jeg ser at det er luftinnsug på toppen på min, pluss at jeg synes bånnpanna ser "rar" ut Sitér dette innlegget Link to post
oel Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Mulig at jeg ser feil, men står det ikke preget 4 154 på topplokket rett bak luftfilteret? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 1.August.2018 Del på Facebook Svart 1.August.2018 Jeg klarer ikke å lese dette ut av dette bildet, men det ser da ut som dette er en 4.154 Noen 4.236 er ihvertfall ikke, det er en mye større motor. 236 kubikktommer mot 154 utgjør mye på størrelsen. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 2.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2018 Da fikk vi svaret. helt riktig at det står 4.154 bak luft filteret. Har ikke tenkt at det ville være så enkelt at det sto på motoren. Vet at type skiltet er på andre siden av motoren. Takk for hjelpen folkens Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.