Too Much Startet 3.August.2018 Link til dette innlegget Startet 3.August.2018 Båt, Dehler 41 seilbåt. Ekosslangen min er festet med strips og små plastfester (beregnet på ledninger)som er skrudd og limt til skrogsiden enten ryker festet eller så ryker stripset. resultatet er at slangen beveger seg,gnisser lager lyder og vibrasjoner når kjølevannet skal ut. Jeg blir "gal" av slikt så noe må gjøres. Har lett etter egnede festemidler uten hell, noen med tips til hvordan dette kan løses? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Hva med å lime fast noen lektebiter med Tec7? Og skru fast slangen med patentbånd i disse? Gjerne med en tynn slange eller krympestrømpe på patentbåndet for å beskytte eksosslangen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Too Much Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Fungerer sikkert bra, men føler at det blir litt "hjemme mekk" over det. Ønsker meg vel noe som ser litt profft og ferdilaget ut om det finnes, selv om dette er i stuerommet akter og jeg er den eneste som ser det Finnes det ikke så får jeg jo spikke og male litt slik at det ser proft ut. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Når det som er "proft" (strips og små plastfester) ikke holder mål, så syns jeg forslaget fra @index var bra, jeg. Massevis av dusteløsninger på båter, og mange fine løsninger fra ikke-proffer her. Spikk og mal ivei, du...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Du kan kanskje plastre fast litt større trebiter i skroget? Vist du maler fint etter plastringa slik det ellers er i stuerommet, så kan du skru Kombiskruer i klossene og bruke slike RØRKLAMMER Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Komodo Svart 3.August.2018 Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 Forslaget til @index er veldig bra, bruker det mye selv, men jeg pleier å bruke vannfast kryssfiner. Maler du den med polyurethanmaling eller topcoat ser det ikke hjemmelaget ut heller. Hvis du synes patentbånd ser for primitivt ut kan du bøye deg beslag av syrefaste platestrimler som du borer et par hull i og høyglanspolerer Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Too Much Svart 3.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2018 (redigert) Point Taken Det får bli Teakklosser og hjemmelagede høyglanspolerte strimler av syrefast Redigert 3.August.2018 av Too Much (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.