Jump to content

Mercruiser 4,3 liter vil ikke starte når motor er varm


kurti

Recommended Posts

I går så fikk jeg ikke start på motoren etter at den hadde kjølt seg halvveis ned etter ca 2 timers gange på forskjellig turtall. Motor hadde altså gått skikkelig varm før jeg stoppet den, og det båt lå i ro i ca 1 time før jeg prøvde å starte igjen. Etter å ha forsøkt noen ganger så fant jeg ut at det ikke kom frem bensin til forgasser. Jeg koblet utenom bensinfilter, men jeg fikk fortsatt ikke bensin frem til bensinpumpen. (Koblet av slagne inn til forgasser, og la denne i en kopp for å sjekke om det kom bensin). Jeg fryktet også at det kunne være feil med lufting av tank, så jeg skrudde av bensinlokket, uten at det hjalp.

 

Når jeg skulle feilsøke videre på dette i dag så konstanterte jeg at jeg har nesten full bensintank. Jeg så at det lå litt bensin i koppen jeg hadde forsøkt å fylle opp i går, noe som tydet på at bensin hadde fylt opp bensinpumpe igjen, og 1 cl hadde havnet i koppen. Jeg startet bensinpumpe, og da kom det bensin. Koblet inn igjen bensinfilter, og joda, det kom fortsatt bensin. Nå koblet jeg slangen inn til forgasser igjen, og motor startet lett.. 

 

Jeg er usikker på hva som har skjedd her, men kan det være at bensinpumpe ikke klarer å pumpe skikkelig i varme omgivelser? Jeg har ikke hatt noen problemer når motor går, så det er jo litt rart det også. Uansett så skal jeg kjøpe nytt bensinfilter, for det er gammelt, men om noen er usikre på bensinpumpen så er det greit å bytte den også.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...