siddisen86 Startet 7.August.2018 Del på Facebook Startet 7.August.2018 (redigert) Hei. Jeg er i prosessen med å kjøpe meg en skjærgårdsjeep på 15-16 fot. Prisklasse maks 60.000. Jeg har lest meg litt opp på internett å har igrunn to båtmodeller i tankene. 1. Hansvik 455 sport 2. Askeladden 475 freestyle Båten skal hovedsaklig bli brukt til fisking, da vi har en større båt for lengre turer. Båtene jeg har valgt har høyt fribord som jeg ser på som viktig siden jeg har 2 barn på 3 og 1 år. Er det noen her som har erfaring med noen av disse? Eventuelt andre anbefalinger? Redigert 7.August.2018 av siddisen86 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Jeg ville kikket litt på Yamarin 4730 BR også. Jeg har meget gode erfaringer med denne fra tidligere, og egner seg godt til fiske, teiner og den slags. Med kalesje blir den også lun bak på akter-tofta. Det er gode sitteplasser foran og båten er stødig og sikker med relativt høyt fribord. Solide rekker og gjennomførte detaljer som blant annet gode oppbevaring-rom i babord konsoll og i dørken for lange ting (fiskestenger), samt dregg-luke akter og badestige. Båten går godt i sjøen med 50Hk. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Det fulgte med en askeladden 475 freestyle da vi leide en rorbu i fjord sommer. Det var 50 eller 60 hk mercury 4-takt på den. Båten er godt bygget, trygg og stødig. Med 2 voksne og 2 ungdommer(13 og15) var den meget treg å få i plan. Synest også det er andre båter i samme størrelse som slår mindre i bølger. Hansvik 455 kjenner jeg ikke, men en kompis hadde en hansvik 560 som gikk ned noen ganger, ene gang pga dårlig innfestning av kjøljern, siste gang fant han ingen konkret årsak. Han byttet båt. Yamarin 4730 kan være et godt alternativ, og yamarin 490 som har forholdvis stor dørkflate som er fint når man fisker. Yamarin 490 er stødig og går mykt og fint i bølger. Sitér dette innlegget Link to post
StåleK Svart 7.August.2018 Del på Facebook Svart 7.August.2018 Kjørt litt med Freestyle 475 med Suzuki 60hk 4-takt. Udramatisk og fin å kjøre. Jeg er normalt vant med en 75hk Yamaha 2-takter og en litt større båt. Men jeg ble overrasket over hvor lite som skulle til før den ikke gikk i plan. Hvis jeg husker riktig er vel 60 hk maks men jeg synes det ble en tanke forlite. Ellers bra, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.