Jump to content

With 300 lignenede båt som livbåt på kreta?


LarsSO

Recommended Posts

Etter en noen late dager på kreta greier jeg ikke å slå fra meg at noen av båtene som ligger ved livvakt tårnene er veldig lik en gammel norsk klassiker, Dromdillen. Bortsett fra fargen da...

 

Kommentar fra moderator:
Ikke Dromedille. Retter tittelen.

 

Jeg kjenner ikke veldig godt til denne båten, men det særegne designet virker kjent.

 

Noen som vet om dromedillen kan ha fått nytt liv som livbåt? Er flere av de her, og de ser ganske nybygde ut.

 

Noen bilder av kuriositeten.

 

 

20180814_150345.jpg

20180814_150329.jpg

20180814_150319.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja, enig i at de ser veldig slik ut. Har hatt flere slike båter i yngre dager. Av nysjerrighet; hvor på Kreta var dette? Jeg spør siden jeg er mye på Kreta, har reist mye rundt der, men kan ikke huske å ha sett disse noe sted.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev 7 minutter siden:

Ja, enig i at de ser veldig slik ut. Har hatt flere slike båter i yngre dager. Av nysjerrighet; hvor på Kreta var dette? Jeg spør siden jeg er mye på Kreta, har reist mye rundt der, men kan ikke huske å ha sett disse noe sted.

Her var nå i alle fall jeg:

Platanias.jpg

Link to post
Share on other sites

ivar skrev 4 minutter siden:

innerlineren ser nå temmelig identisk ut med with 300 iallefall :

Tja .... det ser rimelig likt ut ja, mulig jeg ikke husker bredden på With 300 da jeg mente den var omtrent som With 385 D.

For livbåten opplevde jeg som With 200 i bredden, men With 300 i lengden. 

Link to post
Share on other sites

jeg har alltid trodd at 300 skroget ble til 385 når den fikk "dromedille" hekken...? 

 

edit:  ser på boat.no at 300 er oppgitt til 165 cm bredde og 385 til 175 cm.   Men kan jo være feil i dataene der også.. 

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
LuckyFalls skrev On 15.8.2018 at 13.31:

Klikket meg inn på den nettsiden...

 

Denne så jo nesten ut som et Linge-skrog! Forlenget Draco 20???

https://athrakiboats.gr/σκοπελοσ-880/ 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...