Jump to content

"Fibre washer", hva blir det på norsk da?


Guest Avmønstret#

Recommended Posts

Fiberskive direkte oversatt. Nylon (PA) er en termoplast, så den smelter hvis det blir varmt. Teflonskive er også en termoplast, men tåler mye høyere temperatur før den smelter. Men hva skal du bruke den til? Det er jo ikke alle steder på en brenner det er varmt.

Link to post
Share on other sites

Slik den skiva er plassert i tegningen, ville eg i alle fall ikkje brukt desse biltemagreiene, du har både trykk og temperatur å ta hensyn til. Derimot hvis du finn ei passe stor kobberskive, vil den fungera utmerket. Om so brenneren må av igjen so kan koparskiva glødast, so er den nett like god.

 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Kjøpte ett sett med kopperskiver, greit å ha i båten uansett, ingen av de passet til brenneren. Kjøpte også ett sett med fiber og vinylpakninger, også kjekt å ha i båten ;-). En av fiberskivene passet, men besto ikke branntesten, tvert i mot så brant den veldig godt :-D

 

Løsningen ble et par tråder fra eksostape surret rundt på riktig sted og strammet til, og tett ble det. 

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Napoli skrev 11 minutter siden:

Av ren nysgjerrighet - hvorfor bestilte du ikke bare fra den nettbutikken du viste til?

 

Har lært litt underveis. Demonter 100% og test før en bestiller. Har bestilt i to runder, virker litt tøvete å bestille en skive til en femmer fra UK... skulle jo tro at slikt finnes her i landet. Men må jeg så må jeg, nå må jeg ikke iom at jeg fikk det tett med eksostape som pakning. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...