Jump to content

Kanzaki Gear, smeller hardt ved tilkopling


Martine29f

Recommended Posts

Heisan, har et mekanisk Kanzaki Gear på min Yanmar 4lh dte fra rundt 1995. Det har aldri vært noen problemer med Gear, men jeg synes det smeller og rister ved tikopling både akterover og forover. Det benyttes forøvrig mineralolje 20/30 på Gear. Skal det bare være slik. Kanskje noen på dette eminente forumet kan gi noen tips.

Link to post
Share on other sites

Martine29f skrev 44 minutter siden:

Heisan, har et mekanisk Kanzaki Gear på min Yanmar 4lh dte fra rundt 1995. Det har aldri vært noen problemer med Gear, men jeg synes det smeller og rister ved tikopling både akterover og forover. Det benyttes forøvrig mineralolje 20/30 på Gear. Skal det bare være slik. Kanskje noen på dette eminente forumet kan gi noen tips.

har hatt og har det problemet noen ganger, det jeg fant ut var at der hendel på girkasse går inn, så gikk dette tregt, selve gir arm kom ikke langt nok ut, er det er bare på gjennomvarm girkasse det skjer noen ganger, så jeg mistenker at det kan være simring på gir hendel inn i girkasse, men klart det hadde vært gøy å høre om det er flere som har vært borte i noe av det samme, jeg har samme girkasse på 4LH-HTE, kan legge til at når dette skjer, så napper jeg bare lett i hendel, og da blir det borte

Redigert av Andor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...