Jump to content

Hvor skaffe "plastkloss"? Må lage avstandsstykke mellom radarmast og targa

Autofil

Recommended Posts

Har anskaffet meg Scanstrut radarmast som jeg skal montere på en Schaefer Phantom 290. Sokkelen på radarmasta er 20x20cm, dette er i største laget for å ikke komme i konflikt med kalesjefester.

Ser for meg at det enkleste hadde vært å lage en plastkloss som er rundt 5 cm tykk og som da er 20x20 i overkant men frest ned til ca 15x20 i nedkant.
Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette og evt hvilken plasttype som er mest egnet, POM f.eks? Bør være hvit.

nordan family 27 skrev 15 minutter siden:

Mener Maritim har en type plastplate i ulike tykkelser som kan beskjæres. Hvit. Til å lage badeplattformer, stigetrinn og mye annet med.

Den nærmeste jeg finner der er ei plate på 122x122cm som er 19mm tykk og som koster 1790.- 
Hadde håpet å finne noe som var mer egnet men har den i bakhodet om jeg ikke finner noe annet.

Autofil skrev for 2 timer siden:

Ser for meg at det enkleste hadde vært å lage en plastkloss som er rundt 5 cm tykk og som da er 20x20 i overkant men frest ned til ca 15x20 i nedkant.
Noen som vet hvor jeg kan skaffe dette og evt hvilken plasttype som er mest egnet, POM f.eks? Bør være hvit.

Hvis du ringer Finn Løken i Ås er det stor sannsynlighet for at de har emne av plastplate som egner seg for dette. Jeg ville gått for POM eller PET, ikke nylon (PA). Nylon er for så vidt helt greit, men dyrere, og for seig. Den er ikke noe god å maskinere i, det blir lange udregelige flytspon, og det blir stygge grader etter maskineringen. POM er mye mer maskineringsvennlig da den er noe hardere og sponer av bedre. Blir også mye penere overflate, og lettere å holde ren. 

Ta så med deg biten til en venn som har fresemaskin i garasjen, og vips, så har du akkurat det produktet du trenger :thumbsup:

Ikke noe problem :smiley: Men du kan jo også lage den i glassfiber og polyester (eller epoxy). I så tilfelle kan du enten lage deg ei form av treverk, eller hvis du er veldig snobbete kan du lage en plugg som du lakkerer og støper en form av. Materialer til dette får du f.eks. på Maritim eller Biltema. Ikke vanskelig jobb, og faktisk ganske gøy :yesnod:  Hvis du er interessert i det kan jeg enten finne fram en link til deg eller forklare dette nærmere.

Komodo skrev On 18.8.2018 at 0.52:

Ikke noe problem :smiley: Men du kan jo også lage den i glassfiber og polyester (eller epoxy). I så tilfelle kan du enten lage deg ei form av treverk, eller hvis du er veldig snobbete kan du lage en plugg som du lakkerer og støper en form av. Materialer til dette får du f.eks. på Maritim eller Biltema. Ikke vanskelig jobb, og faktisk ganske gøy :yesnod:  Hvis du er interessert i det kan jeg enten finne fram en link til deg eller forklare dette nærmere.

Jeg har nok lyst å lære meg å jobbe med glassfiber så jeg leser jolle-tråden din med store (og imponerte) øyne :thumbsup:

Men i denne omgang så løser nok en plastkloss problemet mitt raskere :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...