PeteG Startet 18.August.2018 Link til dette innlegget Startet 18.August.2018 Hei! Jeg har tatt over en With 400 og har i forbindelse med det en del spørsmål som jeg håpet jeg kanskje kunne fått svar på her:) Først og fremst så lurer jeg på hva jeg bør gjøre med skroget. Det er ganske ruglete og har en del hakk. Tanken min var å pusse ned alt av bunnstoff og så eventuelt gjøre noen reperasjoner. Legger ved noen bilder så dere kan bedømme selv. Er noen hakk i skroget/glassfiberen. Bør disse tettes på et vis og eventuelt hvordan? Slik jeg har forstått det så er det dobbelskrog. Bør jeg tørke det ut, eller gjøre noe med det? Den har også en propp i bunn jeg ikke forstår helt hvordan jeg skal få ut og om den er noe som bør taes ut for "tørking/drenering/" Så lurer jeg også på hva dere anbefaler av motor til skuta? Setter stor pris på alle svar! Vennlig hilsen Peter. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.August.2018 Link til dette innlegget Svart 18.August.2018 PeteG skrev On 18.8.2018 at 18.59: Slik jeg har forstått det så er det dobbelskrog. Bør jeg tørke det ut, eller gjøre noe med det? Går ikke an å tørke ut skummet om det først er gjennomtrukket av vann. Kryssfinéren som er brukt blir også gjennomtrukket og veldig tung. Sitér dette innlegget Link to post
PeteG Svart 19.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Takk for god informasjon. Har du noen anbefalinger i forhold til hva jeg bør gjøre med skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.August.2018 Link til dette innlegget Svart 19.August.2018 Heisann Peter! Ut fra bildene ser det ut som om båten ligger på Åsebu, stemmer det? Jeg ville skrapet av bunnstoff og slipt bunnen helt ren, da ser du hvilken tilstand gelcoaten er i. Hvis du leser "Dracotråden" i signaturen min får du et innblikk i å gjøre bunnen helt ren. Ca midt i tråden?? Hakk i gelcoat kan du bare sparkle opp, men skader i laminat må slipes ned og støpes. Ikke all verden jobb på ei jolle som det der. Her har du en glimrende guide til formålet: http://guider.fiberfix.se/guider/reparation-plastbat Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
LuckyFalls Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Når det gjelder fjerning av bunnstoff, så kan jeg anbefale denne: https://www.westsystem.no/p/13451/bunnstoffjerner---1852?gclid=EAIaIQobChMImaOdl_763AIVgcCyCh0xKgGgEAQYBSABEgJjqvD_BwE Jeg brukte denne i helgen på båten til minsten, og det fungerte overraskende bra! Sitér dette innlegget Link to post
ArvidKa Svart 20.August.2018 Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Har du prøvd å løfte på båten, evt. prøvd å snu den rundt? Er den skikkelig vasstrukken vil det føles som den veier et tonn. Det var vår erfaring med en KMW With 385 Dromedille, som utvendig så strøken ut. Flere hyttenaboer måtte tilkalles for å få snudd og sjøsatt båten. Ble så plagsomt at vi til slutt solgte den. Bare et velment tips før du går i gang..... Sitér dette innlegget Link to post
PeteG Svart 20.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 Komodo skrev for 20 timer siden: Heisann Peter! Ut fra bildene ser det ut som om båten ligger på Åsebu, stemmer det? Det stemmer! Takk for tips=) Sitér dette innlegget Link to post
PeteG Svart 20.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2018 ArvidKa skrev for 12 timer siden: Har du prøvd å løfte på båten, evt. prøvd å snu den rundt? Er den skikkelig vasstrukken vil det føles som den veier et tonn. Det var vår erfaring med en KMW With 385 Dromedille, som utvendig så strøken ut. Flere hyttenaboer måtte tilkalles for å få snudd og sjøsatt båten. Ble så plagsomt at vi til slutt solgte den. Bare et velment tips før du går i gang..... Har løftet og snudd den. Veier sinnsykt mye mer enn den burde! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.