Jump to content

With 400, reparasjon av kjølskade. Hvor stor motor?

PeteG

Recommended Posts

Hei!

Jeg har tatt over en With 400 og har i forbindelse med det en del spørsmål som jeg håpet jeg kanskje kunne fått svar på her:)

Først og fremst så lurer jeg på hva jeg bør gjøre med skroget. Det er ganske ruglete og har en del hakk.

Tanken min var å pusse ned alt av bunnstoff og så eventuelt gjøre noen reperasjoner.

Legger ved noen bilder så dere kan bedømme selv.

Er noen hakk i skroget/glassfiberen. Bør disse tettes på et vis og eventuelt hvordan?

Slik jeg har forstått det så er det dobbelskrog. Bør jeg tørke det ut, eller gjøre noe med det?

Den har også en propp i bunn jeg ikke forstår helt hvordan jeg skal få ut og om den er noe som bør taes ut for "tørking/drenering/"

Så lurer jeg også på hva dere anbefaler av motor til skuta?

Setter stor pris på alle svar!

Vennlig hilsen Peter.

IMG_0130.jpg

IMG_0134.jpg

IMG_0113.jpg

IMG_0118.jpg

IMG_0125.jpg

IMG_0135.jpg

PeteG skrev On 18.8.2018 at 18.59:

Slik jeg har forstått det så er det dobbelskrog. Bør jeg tørke det ut, eller gjøre noe med det?

Går ikke an å tørke ut skummet om det først er gjennomtrukket av vann. Kryssfinéren som er brukt blir også gjennomtrukket og veldig tung.

Heisann Peter!

Ut fra bildene ser det ut som om båten ligger på Åsebu, stemmer det?

Jeg ville skrapet av bunnstoff og slipt bunnen helt ren, da ser du hvilken tilstand gelcoaten er i. Hvis du leser "Dracotråden" i signaturen min får du et innblikk i å gjøre bunnen helt ren. Ca midt i tråden??

Hakk i gelcoat kan du bare sparkle opp, men skader i laminat må slipes ned og støpes. Ikke all verden jobb på ei jolle som det der. 

Her har du en glimrende guide til formålet:

http://guider.fiberfix.se/guider/reparation-plastbat 

Har du prøvd å løfte på båten, evt. prøvd å snu den rundt?  

Er den skikkelig vasstrukken vil det føles som den veier et tonn.  

Det var vår erfaring med en KMW With 385 Dromedille, som utvendig så strøken ut.  Flere hyttenaboer måtte tilkalles for å få snudd og sjøsatt båten.  Ble så plagsomt at vi til slutt solgte den.

Bare et velment tips før du går i gang.....

ArvidKa skrev for 12 timer siden:

Har du prøvd å løfte på båten, evt. prøvd å snu den rundt?  

Er den skikkelig vasstrukken vil det føles som den veier et tonn.  

Det var vår erfaring med en KMW With 385 Dromedille, som utvendig så strøken ut.  Flere hyttenaboer måtte tilkalles for å få snudd og sjøsatt båten.  Ble så plagsomt at vi til slutt solgte den.

Bare et velment tips før du går i gang.....

Har løftet og snudd den. Veier sinnsykt mye mer enn den burde!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...