Dinamo Svart 27.August.2018 Link til dette innlegget Svart 27.August.2018 fjordgrynt skrev On 26.8.2018 at 2.43: Helt riktig - skjøteledninger skal aldri brukes uten god lufting - men alle de store elektrokjedene selver kabeltromler godkjent for 16A. Trekkers ikke hele kabelen ut, blir det godt og varm ... Jau, takk som byr. Eg har faktisk i mi tid som elektrikar klart å brenna opp ein slik kjekk liten trommel Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 31.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2018 Da har jeg hatt ombord en kompis som er elektriker - og han klarte ikke å isolere noe jordfeil. Ba meg sjekke om det skjedde andre steder enn i havna - så i helgen blir det å følge godt med på landstrøm når vi er på tur. Hans teori er at det kan være på utsiden av båten, enten landstrøm eller annen båt - og at skilletrafo/galvanisk skille er en lur investering. Har noen gode anbefalinger til skilletrafo? Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Ally Svart 31.August.2018 Link til dette innlegget Svart 31.August.2018 Bentzen elektro leverer og monterer Victron skilletrafo i ditt område. Du kan jo høre med de. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Kallevik Svart 31.August.2018 Link til dette innlegget Svart 31.August.2018 (redigert) Sparelys har også et bra utvalg I Victron skilletrafoer. Redigert 31.August.2018 av Geir Kallevik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Arild Svart 6.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2018 Tenkte jeg skulle melde hva løsningen ble. Bestilte en Victron 7kw skilletrafo med SMS varsling ved strømbrudd. Har ikke hatt strømbrudd de 4 døgn den har vært ombord. Nå kan jeg møte vinteren med båten på vannet og være sikker på at varmen er på. Deilig, men dyrt! mvh Tor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.