Heinzern Startet 27.August.2018 Del på Facebook Startet 27.August.2018 Hei folkens! Har vært på jakt etter min første seilbåt nå i ett års tid og har endelig nok penger til å dra på befaring for selve kjøpet. Har i dag vært å sett på en Beneteau first 24 noe jeg har lest meg til å være en fornuftig tur/regatta båt. Hadde ikke muligheten til å ha med en båtkyndig person, men har lest meg opp på litt viktige sjekkpunkter. https://www.finn.no/127466857 Det må kjøpes inn ny motor da den ikke går den som står der i dag og vil helst ha 4 takter. Det er litt vann nederst ved kjølboltene i en 10x15cm nedsenkning, men mener at boltene ikke ligger nede i vannet men på siden av denne nedsenkningen. Er litt kosmetisk å rette opp på sikt, men båten er gammel så må vel regne med det. Båteier har betrygget meg at den aldri har grunnstøtt og at det ikke er noe galt med kjølen. Det jeg trenger hjelp til er litt betryggende råd angående kjøpet og om jeg ikke kjøper katta i sekken her. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 27.August.2018 Del på Facebook Svart 27.August.2018 Startet selv med First 24 som første båt. Veldig grei båt å starte med. Begrenset hva som kan gå galt med denne om rigg og skrog ser helt ut. Motor i brønn ser pent ut, men er litt dritt. Bråker fælt. Tror ikke du løper store risikoen med å kjøpe denne. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 28.August.2018 Del på Facebook Svart 28.August.2018 Min første seilbåt var en First 24. Jeg savner den fortsatt. Liten, enkel, billig, god nok i massevis. Løp og kjøp. Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Heinzern Svart 28.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2018 Takk for svar! Legger inn ett bud så får vi se om det endelig blir båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.