Jump to content

Beneteau first 24 som første båtkjøp! Trenger tips

Heinzern

Recommended Posts

Hei folkens! 

Har vært på jakt etter min første seilbåt nå i ett års tid og har endelig nok penger til å dra på befaring for selve kjøpet. 

Har i dag vært å sett på en Beneteau first 24 noe jeg har lest meg til å være en fornuftig tur/regatta båt. 

Hadde ikke muligheten til å ha med en båtkyndig person, men har lest meg opp på litt viktige sjekkpunkter. 

https://www.finn.no/127466857

Det må kjøpes inn ny motor da den ikke går den som står der i dag og vil helst ha 4 takter. 

Det er litt vann nederst ved kjølboltene i en 10x15cm nedsenkning, men mener at boltene ikke ligger nede i vannet men på siden av denne nedsenkningen.  Er litt kosmetisk å rette opp på sikt, men båten er gammel så må vel regne med det. 

Båteier har betrygget meg at den aldri har grunnstøtt og at det ikke er noe galt med kjølen. 

Det jeg trenger hjelp til er litt betryggende råd angående kjøpet og om jeg ikke kjøper katta i sekken her. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...