goggen000 Posted September 2, 2018 Share Posted September 2, 2018 Etter helgens båttur oppdaget jeg at SB trim flaps ikke ville gå opp i hvile posisjon. Det ble stående i helt "nederste nivå, og oppdaget samtidig at en "sprialfjær""var rundt sylinderen som kjører flapsen opp og ned- Flapsene er el-/hydrauliske. Hvor kan man eventuelt få deler? Må hele sylinderen skiftes? Link to post
Captain Chaos Posted September 3, 2018 Share Posted September 3, 2018 Spiralfjæren er den som sørger for at flaps trekker seg opp. Oljetrykk dytter den ned. Dersom du har Bennett system så finnes det "alt" av deler til disse, men siden fjæren har kommet ut så tror jeg du må bytte sylinder. Trolig har anlegget for fjæren røket. Dersom du har Bennett så får du tak i ny sylinder selv om dine er noen år gamle. De har brukt samme modeller i en årrekke. Du kan identifisere sylindertypen med å telle ringer i plasten på sylinderhuset. Her får du alt av deler til Bennett: https://www.telmo.no/bennett-trimplan også løse sylindere. Ta gjerne et bilde av din sylinder inklusive innfestning så skal jeg hjelpe med identifikasjon. /Chaos Høne, øl og hornmusikk! Link to post
goggen000 Posted September 3, 2018 Author Share Posted September 3, 2018 Takk for hjelpen. Skal bestille 2 stk når båte båten er på land. Kan hvis kjøres med som den er nå.? Link to post
Recommended Posts