Jump to content

Hvordan reparere trimflaps på NB 820?

goggen000

Recommended Posts

Etter helgens båttur oppdaget jeg at SB trim flaps ikke ville gå opp i hvile posisjon. Det ble stående i helt "nederste nivå, og oppdaget samtidig at en "sprialfjær""var rundt sylinderen som kjører flapsen opp og ned-  Flapsene er el-/hydrauliske. Hvor kan man eventuelt få deler? Må hele sylinderen skiftes?

Spiralfjæren er den som sørger for at flaps trekker seg opp. Oljetrykk dytter den ned. Dersom du har Bennett system så finnes det "alt" av deler til disse, men siden fjæren har kommet ut så tror jeg du må bytte sylinder. Trolig har anlegget for fjæren røket.

Dersom du har Bennett så får du tak i ny sylinder selv om dine er noen år gamle. De har brukt samme modeller i en årrekke. Du kan identifisere sylindertypen med å telle ringer i plasten på sylinderhuset.

Her får du alt av deler til Bennett: https://www.telmo.no/bennett-trimplan også løse sylindere. Ta gjerne et  bilde av din sylinder inklusive innfestning så skal jeg hjelpe med identifikasjon.

/Chaos

Høne, øl og hornmusikk!