Stokk Startet 7.September.2018 Del på Facebook Startet 7.September.2018 Jeg har anskaffet et dekkstativ til vinteropplaget som festes på pulpit/pushpit og rekkestøttene. Riggens kal stå på, selv om seilbåten (40 fot) ligger på land. Skal bruke standard presenning, ikke skreddersydd. Noen tips hvordan presenningen legges på i forhold til vant, akterstag og wire i riggen? Gjerne med bilder av beste praksis! Tenkte å dra tau under båten for å feste, noen sier strikk er bedre. Forslag til hvor slik strikk kan anskaffes? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 Vær litt sein med å dekke til egen båt så kan du dra på kikkerunde før du bestemmer deg for hvordan du vil gjøre det selv. Er ingen standard på dette og om en ikke har teakdekk eller trebåt så er det ikke utrolig nøye heller ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 (redigert) Jeg har to presenninger. Den ene foran, og den andre bak mast+vant, lager så god overlapp som mulig. Har funket greit. Redigert 7.September.2018 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bidevind Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 (redigert) Sørg for å ha gjennomgående mast Fest alle vant og stag langs med masten. Sikre riggen med 3-4 tau fra mastetopp til andre festepunkt på utsiden båten. Redigert 7.September.2018 av Bidevind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 (redigert) Stokk skrev 1 time siden: Jeg har anskaffet et dekkstativ til vinteropplaget som festes på pulpit/pushpit og rekkestøttene. Riggens kal stå på, selv om seilbåten (40 fot) ligger på land. Skal bruke standard presenning, ikke skreddersydd. Noen tips hvordan presenningen legges på i forhold til vant, akterstag og wire i riggen? Gjerne med bilder av beste praksis! Tenkte å dra tau under båten for å feste, noen sier strikk er bedre. Forslag til hvor slik strikk kan anskaffes? Jeg har tidligere brukt 2 presenninger med go overlapp ‘’ sydd ‘’ litt rundt vant og stag med tynt tau. De 3 siste sesongene har jeg droppet det å brukt kun pressenning fra mast og bakover, har ikke teak og dette har fungert bra. Vet ikke hvor du bor men her syd på Østlandet er ikke snø som legger seg noe stort problem. I tillegg er det lyst i båten dersom en trenger å fikse ting vinterstid. Jeg vil ikke anbefale strikk, jo strammer og tightere jo bedre. Redigert 7.September.2018 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 7.September.2018 Del på Facebook Svart 7.September.2018 >Jeg har gjort som Leopard sier , Med uten teakdekk bør du ikke dekke hele båten, men kun fra masten og akterover . Festet presenningen med tau rundt bunnen av båten, og strammet godt til Etterstrammet etter de første kulingene Husk fest ikke tau i opplagsbukkene, det kan føre til et ufrivillig velt, Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.