Jump to content

kobling av dynamo 24v 75a. får ikke lys i ladelampe.

sjalupp1

Recommended Posts

koblingen på den gamle dynamoen og den nye er ikke lik. så plages med og finne ut hva som skal hvor.. har rød grønn og svart fra spenningsregulator. på den gamle sto den grønne for seg selv. og klarer ikke se på filmen hvor rød og svart er koblet. noen som kan hjelpe meg? 

1.jpg

2.jpg

gd.png

Eg googla denne dynamoen, og fann dette bildet:8LHA3071P_dim_r.jpg

Sammen med dokumentet der bildet var, so kan eg sei at denne dynamoen skal ikkje ha ladelys, den har innebygd regulator som klarer oppstart uten.

Den fortel ogso at skruen der du har plassert gul/grønn ledning er uttak for vekselstrøm, sammen med dei på sidene, so dette er grei plass for å kobla turteller.

Men desse tre grønn, rød, svart i ein flatkabel, vert ikkje brukt, og den raude av desse går videre til ladelyset.

eeehh eg er ikkje sikker på om eg forstår deg rett no. Det eg seier er at skruen der du har kobla gul/grønn ledning er eit vekselstrømsuttak, og egnet for turteller. Derimot so har eg IKKJE sagt at du behøver turteller for å få dette til.