Goddis77 Startet 23.September.2018 Link til dette innlegget Startet 23.September.2018 Har en lensepumpe i båten som har strøm, men klarer ikke å lure den til å starte manuelt. Lurer derfor på om den muligens trenger fuktighet for å starte? Noen som kjenner igjen denne her og kan svare på dette for meg? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 23.September.2018 Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Det er en vanlig pumpe uten nivåbryter så om den ikke starter når du kobler pluss og minus til den er det trolig enten dårlig kontakt et sted mellom pumpe og bryter eller defekt pumpe. Har du forsøkt å koble strøm direkte på ledningene fra pumpen for å sjekke om feilen kan være i ledning eller bryter? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 23.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Fryktet det ja. Tenker at eg bytter ut den pumpen der. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.September.2018 Link til dette innlegget Svart 23.September.2018 Ligner mye på en pumpe fra Biltema som sto i vår forrige båt. I tilfelle er den omlag femten år gammel eller noe sånt. Sikkert ikke en dårlig ide å bytte den, særlig om du er usikker på om den er å stole på. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Komodo Svart 24.September.2018 Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 Morten_L skrev for 3 timer siden: Det er en vanlig pumpe uten nivåbryter .... Ikke enig. For meg ser det ut som om den har ekstern nivåbryter, det går to ledninger ut til høyre i bildet. Hvis den har en nivåbryter av den gamle typen til å vippe, er det bare å vippe opp den og prøve igjen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Morten_L Svart 24.September.2018 Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 Komodo skrev for 4 timer siden: Ikke enig. For meg ser det ut som om den har ekstern nivåbryter, det går to ledninger ut til høyre i bildet. Hvis den har en nivåbryter av den gamle typen til å vippe, er det bare å vippe opp den og prøve igjen. Dårlig formulert svar fra meg der. Ja, det er nok en med ekstern nivåbryter. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 24.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2018 Det er en ekstern nivåbryter montert ja. Prøvde å teste med å heve denne for å se at pumpen virket, men det var ingen respons på den da. Måler spenning til pumpen, så regner da med at denne da er defekt. Tenker at det uansett er på tide å få inn ny pumpe og nivåbryter for å være sikker på at dette virker som det skal hvis pumpen trengs. Det er også montert på en liten alarm ved førerposisjonen ser jeg, som sikkert er ment å trigges ved aktivering av pumpen. Noen spesiell pumpe og nivåbryter som anbefales og folk har gode erfaringer med? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Jeg har hatt disse i et par år virker ok. fins i flere lengdee har limt de på plastrør i riktig lengde for å feste de i rett høyde. koplet de til et bil-horn og starter de med bryter. for å få beskjed når en er ute og kjører hvis uønsket vann kommer inn.. https://www.ebay.com/itm/Stainless-Steel-Float-Switch-Tank-Liquid-Water-Level-Sensor-110V-220V-45-220mm/142919313484?hash=item2146a7a84c:m:mXP35nWFCIkAh1_u73WXLZQ Har hatt en Ebay pumpe i mange år pass på at den passer til slangen din. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Goddis77 Svart 25.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Stakk innom BestMarin og kjøpte denne her - https://www.bestmarin.no/produkter/vvs-og-lenseutstyr/lensepumper-12-24-230v/lensepumpe-automatisk---rule-mate-pH1005041 Alt i ett sak som skal gjøre jobben tenker jeg :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.