Jump to content

Hva er en fiskeriregistrert arvor 215 verdt?

Joskaar

Recommended Posts

Lurer veldig enkelt på hva en fiskeriregistrert Arvor 215 ville vært verdt? 

Har en hobbybåt jeg har lyst å prøve å få fiskeriregistrert.  

Visa den selges som fritidsbåt ser jeg for meg 350 tusen. Men viss den ble fiskeriregistrert, hva mener dere den ville vært verdt? 

Edited by Joskaar (see edit history)

Sikkert mye mer men hvordan har du tenkt å klare å få den godkjent? Båten har jo for å nevne noe ikke tilstrekkelig inntrengningsterkel mot rorhus og enpolt elektrisk anlegg. Tror det blir et langt læret å bleke å få den fiskeriregistrert.

Men skal jeg tippe, så er kansje markedet villig til å by kansje 450-500 tusen. Men det vil muligens koste deg rundt 250-300 tusen for ombygginger og dokumentasjon for å få den fiskeriregistrert. Altså, det vil ikke lønne seg i det hele tatt. 

• 3 months later...

Jeg skjønner ikke hva som er formålet å bygge om en slik type båt til yrkesbåt!  skal du bli fisker? skal du legge til kvote på båten?

Denne båten tror jeg er et dårlig utgangspungt for å lage en fiskebåt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

bellen skrev On 25.9.2018 at 11.23:

Tviler på at du i det hele tatt får den fiskeriregistrert. Da må det i såfall en del ombygging til da den ikke tilfredsstiller krav til yrkesbåt. 

Kan du si litt om hvilke krav som stilles for å få fiskeriregistrert en båt? Blant annet må han vel ha en byggebekreftelse som sier at båten oppfyller Nordisk Båtstandard: https://www.sdir.no/sjofart/fartoy/fartoystyper/fiskefartoy/fiskefartoy-under-15-meter/byggebekreftelse/ 

Men det med inntrengningsterskel og topolet anlegg kommer vel ikke fram der?

Lagt til:

Regner med at det er denne forskriften du viser til

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-11-22-1404/KAPITTEL_13#KAPITTEL_13 

Edited by Komodo (see edit history)