Joskaar Startet 25.September.2018 Link til dette innlegget Startet 25.September.2018 (redigert) Lurer veldig enkelt på hva en fiskeriregistrert Arvor 215 ville vært verdt? Har en hobbybåt jeg har lyst å prøve å få fiskeriregistrert. Visa den selges som fritidsbåt ser jeg for meg 350 tusen. Men viss den ble fiskeriregistrert, hva mener dere den ville vært verdt? Redigert 25.September.2018 av Joskaar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Sikkert mye mer men hvordan har du tenkt å klare å få den godkjent? Båten har jo for å nevne noe ikke tilstrekkelig inntrengningsterkel mot rorhus og enpolt elektrisk anlegg. Tror det blir et langt læret å bleke å få den fiskeriregistrert. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Tviler på at du i det hele tatt får den fiskeriregistrert. Da må det i såfall en del ombygging til da den ikke tilfredsstiller krav til yrkesbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Joskaar Svart 25.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Men viss den ble det? Hva ville den være verdt? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Det markedet vil by. Rett og slett umulig å vite. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Men skal jeg tippe, så er kansje markedet villig til å by kansje 450-500 tusen. Men det vil muligens koste deg rundt 250-300 tusen for ombygginger og dokumentasjon for å få den fiskeriregistrert. Altså, det vil ikke lønne seg i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ole G Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Hei. Har du kommet videre med å få den godkjent? Er interressert i det samme. Veit d finnes ein del som har fått disse godkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 (redigert) Blir vel ikke så enkelt lengre etter at flere menn strøk med da en slik havarerte. Disse båtene er jo totalt uegnet som yrkesbåter. Redigert 4.Januar.2019 av Bårdp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Jeg skjønner ikke hva som er formålet å bygge om en slik type båt til yrkesbåt! skal du bli fisker? skal du legge til kvote på båten? Denne båten tror jeg er et dårlig utgangspungt for å lage en fiskebåt! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Cerberus Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Bårdp skrev for 5 timer siden: Blir vel ikke så enkelt lengre etter at flere menn strøk med da en slik havarerte. Hva? når hvor Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Var vel nå i høst var en tråd om det her. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 Båt har gått ned ved Devik i Gloppen Av Popeye70, 20.Oktober.2018 i Båtforumet Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Januar.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2019 (redigert) bellen skrev On 25.9.2018 at 11.23: Tviler på at du i det hele tatt får den fiskeriregistrert. Da må det i såfall en del ombygging til da den ikke tilfredsstiller krav til yrkesbåt. Kan du si litt om hvilke krav som stilles for å få fiskeriregistrert en båt? Blant annet må han vel ha en byggebekreftelse som sier at båten oppfyller Nordisk Båtstandard: https://www.sdir.no/sjofart/fartoy/fartoystyper/fiskefartoy/fiskefartoy-under-15-meter/byggebekreftelse/ Men det med inntrengningsterskel og topolet anlegg kommer vel ikke fram der? Lagt til: Regner med at det er denne forskriften du viser til https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2013-11-22-1404/KAPITTEL_13#KAPITTEL_13 Redigert 4.Januar.2019 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.