Comforthe Startet 26.September.2018 Del på Facebook Startet 26.September.2018 Hei! Jeg lurer litt på en båt med en Yanmar LH-STE 222HK som har gått ca 1700 timer. Etter å ha sjekket en del på nett forstår jeg det som at dette er en god motor. Eksemplaret jeg vurderer har fått en overhaling ved 1200 timer. Nåværende eier har opplyst meg at den ene sylinderen skar seg, mest sannsynlig pga tett oljedyse for underspyling av stempel. Reparasjonen ble utført på verksted med alle kvitteringer i orden. Alle sylinderforinger ble byttet. Er dette noe jeg bør være bekymret over? Jeg velger å anta at reparasjonen er korrekt utført. Men jeg lurer på hvorfor motoren skar seg i utgangspunktet og hvor godt vedlikehold den faktisk kan ha hatt. Jeg har også fått opplyst at verkstedet hadde en teori om at dysen tettet seg pga bytte av oljetype, som kunne få noen avleiringer i motoren til å løsne og tette systemet. Henger dette på greip? Har noen av dere der ute vært ute for tilsvarende? Hilsen Simen Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Kaskazi Svart 1.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2018 Jeg hadde også en Yanmar LH-STE 222 hk der 4. sylinder skar seg. Dette ble fikset på verksted ved at det ble skiftet sylinderforing mm. Motoren gikk problemfritt etter det. Årsaken her var oljefilter som ikke var skrudd til helt godt. Jeg ville ikke vært veldig bekymret. Sitér dette innlegget Link to post
Comforthe Svart 1.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2018 Takk for tilbakemelding. Jeg så IM du sendte, ringer deg i kveld hvis det er i orden :) Sitér dette innlegget Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
JohnS Svart 8.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2018 Hei Jeg har jo samme båt og samme motor, begge 1997 modell. Min motor er oppgitt til 230hk (4LH-STE), den har ca. 2500 gangtimer. Dette er etter min mening veldig gode motorer. Utrolig lettstartet uansett temperatur, og det uten noen form for gløding. Det eneste ankepunktet jeg har, er at det er komlete å skifte diesel og oljefilter, vanskelig å unngå søl. Dette er mest pga. det er så trangt i motorrommet. Impeller skifte er også en utfordring, da må man ligge inni stikkøyen og jobbe inn en liten luke. Selv om motoren hadde vært ute av båten, er det ikke enkelt. Litt hard gange på tomgang (Skramler i komfyren ), men gir seg straks man bikker 1000rpm. Min motor går helt røykfritt, kun litt ved oppstart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.