Jump to content

Askeladden VS Parker


jvaule

Recommended Posts

Snemann skrev for 4 timer siden:

Kanskje Ts kan dokumentere prisforskjellen nærmere. Såvidt jeg skjønner var påstanden 800 k i prisforskjell.

Ser minimum pris er 69000 pund det er uten Mvh mulig det er uten motor også? 

Ser den som er i linken er utrustet med plotter simrad go9 koster ca 10k mens Askeladden sin som følger med i grunnpakken koster ca 40k. 

Så sparer 30 tusen der, 

Kallethekid skrev for 5 timer siden:

Helt enig. Slike marginer er det ikke i båtbransjen. 

Hvis produktet er likt vil det koste noe mer i Norge grunnet høyere salgsomkostninger og dyrere potensielle reklamasjonskosrnader , men forskjellene er ikke så store.

Ser den som ligger til salgs i England har 300hk isteden for 350hk, leste også at dem har simrad go9 plotter, den koster ca 10k Askeladden sin 16 ligger på 40k.

Det er også endring på trimplan det er nok ikke zipwake hel automatisk. 

 

En full spekket båt i Norge koster ca 1,6mil

Denne koster ca 1,32mil med 20% vat/mvh pluss på 5% og en får en pris på ca 1,4mil. men med mindre motor, plotter og trimplan ser puter og fører stol er av annen leverandør og litt annet smått, leste litt om ledningsnett osv. 

Pluss garanti utfordringer og videresalgs reduksjon i pris. 

Mulig en sparer 100 tusen men spørs om en ikke vil tape på det senere.. 

 

Kallethekid skrev for 6 timer siden:

Helt enig. Slike marginer er det ikke i båtbransjen. 

Hvis produktet er likt vil det koste noe mer i Norge grunnet høyere salgsomkostninger og dyrere potensielle reklamasjonskosrnader , men forskjellene er ikke så store.

 

Link to post
Share on other sites

Med dagens høye Euro, så er det nok veldig lite å vinne på nybåtkjøp i utlandet. Dette i kombinasjon med verdien av garanti. Enten det er "norsk" ? Askeladden, eller Polsk Parker, så trengs det ofte litt småarbeid i garantipetioden.

 

Skal det være penger å hente så vil jeg tro en må komme over en pent brukt, med rett utstyr, av noen som er ivrig på salg. Men gode kjøp er kanskje like lett å finne i Norge. 

 

Har vert en oppgang på drøye 20% på Euroen de siste årene, noe som gir utslag på importerte/produserte båter fra utlandet. 

Redigert av Sørlandet2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som jeg har sakt før; hadde dette vært butikk ville men jo ikke solgt noe særlig med Askeladden her til lands.. Jeg synes det er lite atraktivt med mindre standardutstyr billigere løsninger og begrenset garanti! samtidig skal jo alt ha en logistikk med frakt toll moms og styr.. Det er masse arbeid og tid som går med.. Om man sparer en liten slump utgjør det ikke så mye at jeg synes er verd det.  Ved båtkjøp for meg er det aller viktigste at motor og garanti er i orden, og at jeg kan ta service på autorisert verksted nær meg. På de Askeladdene jeg har eid har det vært lite tull, men vet servicen fra Askeladden er veldig bra!!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...