Jump to content

Yanmar tankmåler bytte


Miller Time

Recommended Posts

Hei. Jeg har prøvd å bytte orginal tankmåleren (Gammel Yanmar diesel) med et nytt instrument fra Wema, men da går nålen helt i bånn forbi full tank. 

Jeg har målt giveren og den er på 800 Ohm.

Kan jeg sette en motstand på ca 610 Ohm i serie med føleren ettersom maks Ohm på Wema måleren skal være 190?

Er det noen som har en vært bort i dette? ?

Redigert av Miller Time
Legger til mervfakta (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du har bare byttet instrumentet, og brukt den samme giveren? Fungerte giveren før du byttet instrument?

 

jeg byttet giver i dieseltanken i sommer. Den viste full tank hele tida. Vurderte wema, men siden jeg har VDO instrument måtte jeg byttet til wema instrument også. Endte opp med giver fra biltema. 

Link to post
Share on other sites

Var det VDO instrument som stod i fra før?

Slik jeg har forstått det er det to standarder mtp motstand i givere:
Europeisk standard: 0-180 Ohm
Amerikansk standard: 240-30 Ohm

 

Da jeg så etter ny giver fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bruke wema giver på VDO instrument, selv om det var riktig standard(0-180 Ohm).

Hvis det var VDO instrument du tok ut, så må du nok enten bytte til wema giver eller bytte til VDO instrument.

 

Har du snakket med de du kjøpte instrumentet av om problemet?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...