DP16 Startet 2.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2018 Hei, har en 60 hest 4takt mercury fra 2002. Dette er modellen med forgassere. Har kikket litt og sammenlignet min motor til noen efi 60 hestere, et par år nyere og legger merke til at det nesten bare er forskjellig innsug og med innsprøytning, lurer derfor på om det er mulig å bygge om min motor til en efi, uten å sprenge lommeboka ? Noen med innspill ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2018 slik jeg ser det er vel største fordelen at EFI starter lettere. Ellers blir vel drivstoff forbruk og krefter temmelig hipp som happ tenker jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
abbor Svart 2.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2018 EFI tåler mye bedre å kjøre på lavt turtall i lang tid. Husker da jeg hadde Yamaha F50 med forgasser at jeg måtte være forsiktig med gassen når jeg skulle gi på etter lengre tids dorging. Hvis jeg bare ga full pinne så stoppet motoren. Sitér dette innlegget Link to post
DP16 Svart 18.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2018 Ja, for min del er det pga Forgasser motorer ikke er lov å kjøre i løp i V60 Offshore klassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.