Jump to content

Teak i cockpit

pobre gringo

Recommended Posts

Hei allesammen, 

Teal en bakerst i sittebrønnen begynner å løsne da det legger seg store lommer med vann der hver gang det regner. 

Vurderer nå å fjerne de løse og la det tørke skikkelig før jeg limer dem igjen og nater på nytt til våren, høres ikke det ut som en ok plan? Eller ville dere løst det på en annen måte? 

Ville vel kansje prøve å unngå at det legger seg dammer med vann der om du først skal gjøre noe med det. Er det fallet som er feil mot drenering eller er båten lastet feil? Du kan sparkle opp bunnen i brønnen så du får riktig fall før du legger teaken igjen. Tror ikke det blir lett å bruke samme stavene du fjerner, men det er vel ikke det store arealet vi snakker her....

Big Horn skrev 18 minutter siden:

Ville vel kansje prøve å unngå at det legger seg dammer med vann der om du først skal gjøre noe med det. Er det fallet som er feil mot drenering eller er båten lastet feil? Du kan sparkle opp bunnen i brønnen så du får riktig fall før du legger teaken igjen. Tror ikke det blir lett å bruke samme stavene du fjerner, men det er vel ikke det store arealet vi snakker her....

Er ikke store områder nei. Båten er riktig lastet, uansett hvor full vanntaken i baugen er og hvor lite diesel og aktervanntank er fylt så ligger den litt bakpå så vannet får samlet seg der. 

Kan ikke skjønne det skal være så vanskelig å bruke stavene om igjen? 

15387398490523232307121867925114.jpg

Har vurdert det jo, da renner det I første omgang ned i oppverringsrommet under sete, men kunne jo kjørt en slange derfra og ut. Men det er sekundære problemer. Spm nå er hva gjør jeg med teaken. 

Jeg må uansett trolig fjerne de løse partiene for å tørke skikkelig under, så kan jeg jo egentlig like greit fjerne det nå og sette på igjen til våren