Framtia Startet 5.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2018 Driver med et lite støpeprosjekt, og jobber nå med pluggen. Kjøpte en boks med epoksysparkel/filler fra Biltema, men den var ikke noe god å jobbe med for slik bruk. Jeg skal uansett dekke pluggen med et lag gelcoat før formen lages, så sparklet trenger ikke være spesielt robust, men må være lett å påføre. Hva er greit å bruke til slikt? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ivar Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 ikke brukt denne selv men hørt den er lett å jobbe med og lett å slipe (det er ikke alltid marine epoxy sparkel...) http://www.pattex.no/gjor-det-selv/plastic-padding/garage/pp-100.html Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Framtia Svart 6.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Den så bra ut Ivar. Noen som har prøvd denne fra Biltema? https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/finsparkel-2000040285 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Knude Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Jeg kjøper alt av sparkel på Biltema uansett hvor jeg skal bruke den. Opplever at finsparkel har best konsistens når jeg kjøper de største boksene ( gul sparkel) den grå er litt tynn. På en plugg er det god heft til underlaget som er viktigst. Så at den er god å pusse. Om pluggen er litt komplisert i fasongen vil jeg sterkt annbefale slipp middel i tillegg til voks da det er en fare for at alt henger sammen og pluggen må rives i stykker. Lurt å lage blåsehull i forma for lettere avforming fra plugg. Samme for videre støp. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Komodo Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Knude skrev for 1 time siden: Jeg kjøper alt av sparkel på Biltema uansett hvor jeg skal bruke den. Opplever at finsparkel har best konsistens når jeg kjøper de største boksene ( gul sparkel) den grå er litt tynn. Har også erfart akkurat det samme. Ellers kan du jo sparkle med gelcoat også, bare å blande inn microglassballonger til du får ønsket konsistens. Men den blir vesentlig hardere å slipe enn vanlig finsparkel. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Framtia Svart 6.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Endte med universalsparkel fra BT, fungerte bra. Overflaten på pluggen er nå en blanding av sparkel, mdf og gelcoat, så planen er å avslutte med et lag gelcoat over hele som finpusses til perfekt finish . Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ivar Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 går det an å spørre hva som bygges? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Framtia Svart 6.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Selvsagt, støper et baugspryd i karbon, har tatt en del bilder så det kommer nok en tråd etterhvert :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
HaHa Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 (redigert) Jeg ser fram til den tråden! Redigert 6.Oktober.2018 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 6.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2018 Ja det er en ønsket tråd? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 7.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Oktober.2018 kommer i denne tråden før dere aner det... :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.