Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Men har ikke prøvd i praksis., mulig det går greit uansett retning.

Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

 

Det et ekstra ufiltrert uttak blendet med en plastskrue. Antar det er uttak for dieselvarmer?

Og en plastskrue nær bunnen av plastbollen, det er vel for montering av vannalarm antar jeg?

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

Og så er det et ekstra ufiltrert uttak blendet med en plastskrue. Antar det er uttak for dieselvarmer?

Og en plastskrue nær bunnen av plastbollen, det er vel for montering av vannalarm antar jeg?

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

Og så er det et ekstra ufiltrert uttak blendet med en plastskrue. Antar det er uttak for dieselvarmer?

Og en plastskrue i bunnen av plastbollen, det er vel for montering av vannalarm antar jeg?

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

Og så er det et ekstra ufiltrert uttak blendet med en plastskrue. Antar det er uttak for dieselvarmer?

Og en plastskrue i bunn av plastbollen, det er vel for montering av vannalarm antar jeg?

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

Og så er det et ekstra uttak blendet med en plastskrue. Antar det er uttak for dieselvarmer?

Og en plastskrue i bunn av plastbollen, det er vel for montering av vannalarm antar jeg?

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

Det er også en tilbakeslagsventil (plastkule).

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint til 250-290 hk siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg

Teerex

Teerex

Demonterte mitt 500FG Kina-filter som jeg kjøpte for et par år siden. Har ikke montert det noe sted foreløpig.

Det ser vel stort sett greit ut, men bør plukkes ned og inspiseres for metallspon osv. 

Gjengene i det ene nippelhullet var litt tvilsomme, måtte kjøre gjengetapp gjennom.

Ellers så var det ikke kobberpakninger, men de mere moderne metall med noe plast/gummi insert-greier i.

Men slangeniplene blir litt tett mot filterhuset så man kan egentlig kun ha slangene på skrå opp/bak, hvis det skal bli plass til slangeklemme også tror jeg. Andre filter leveres med andre typer slangenipler ser jeg.

 

Vedr. kapasitet så fant jeg følgende i en gammel Båtmagasinet-artikkel.

Da skulle jo en kapasitet på 227 liter/time rekke fint siden man sjelden kjører på full gass uansett.

 

"En Volvo Penta KAD 44 på 260 hk har et forbruk på ca 60 liter i timen på full gass.

Denne motoren krever et vannutskillende filter med kapasitet på 200 liter i timen, ca tre ganger forbruket på full gass."

 

filter1.jpg

filter2.jpg

filter3.jpg



×
×
  • Create New...