Jump to content

Krabbefiske, hva er det jeg ikke gjør riktig.


Normarco

Recommended Posts

8 hours ago, Jannmar said:

 

Hold teina slik at krabben blir hengende opp-ned, da slipper den taket.

 

Og rist kraftig

Her ellers hørt at krabbene slipper hvis du helle varmt vann på dem. Men har ikke prøvd det selv . . .

 

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
fjordgrynt skrev for 2 timer siden:

 Og dessverre, Knut Arild - du forsøkte å skyte deg selv i hodet, men du bommet til og med der, og må utleve en pinefull død mens ditt politiske liv svinner hen mens du langsomt blør ihjel politisk. Men se lyst på - nå kan du komme ut av skapet og leve livet, uten å bekymre deg om VG-oppslag eller meningsmålinger. Jeg selv kom ut av skapet som heterofil for et år siden, men Caroline ville ikke ha meg, så jeg er en liten ulykkelig human manifestasjon av en sorgtung Nasse Nøff. Akkurat nå.

 

 

Hva med å spise mer krabbe og drikke litt mindre? :-)

 

fjordgrynt skrev for 2 timer siden:

Krabber er kuule, de er mange og lette å fange, og smaker mer enn hummer.

 

Faktisk helt enig. Syns krabbe er noen hakk over hummeren i smak. Skal jeg ha noe annet så er kreps tingen, og reker, som jo egentlig er bedre enn kreps også ;-)

 

fjordgrynt skrev for 2 timer siden:

 

Utfordringen er rensingen, men fikk et tips fra en gammel krabbefisker sist det var dugnad i båtforeniningen - bare knekke av klørne, og pirke ut kjøttet via klo-festene i selve skroget . altså ikke åpne krabben i det hele tatt, bare pirke ut. Er dette en metode som er vanlig ellers i landet også ?

 

 

Av med klørne. Brekke ut huset og rense inne i skallet og rundt huset. Og om en virkelig er ivrig, eller har lite krabbe. Dele huset og pirke. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...