dieselfan Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 ...godt fiksa Eller så er det greit å vite at den tykke sorte slangen (som ligger langs bunnpanna og frakter vann fra drev til filter/impellerpumpe ) har en tendens til å delaminere og da kan suges flat innvendig uten at en ser det.... Ser du bruker 1/2" slange. Vil anbefale 3/4" eller større. Også lurt å bruke en så kort slange som mulig. Kjøpte en klar 3m lang 1" slange med stålspiral for 100kr som selges til lensepumper etc. Den leverer nok til at jeg kan ruse motoren på land også. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Den slangen du nevner, går den hele veien ut til drevet, eller er det noe mellomstykke noe sted? Hvordan er det å bytte denne? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Det kan stå en dieselkjøler på slangen men gå inn på deleliste med ditt motornummer så bør du få bekreftet det. Enkel tilkomst til denne slangen i et normalt motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2020 dieselfan skrev for 13 timer siden: Det kan stå en dieselkjøler på slangen men gå inn på deleliste med ditt motornummer så bør du få bekreftet det. Enkel tilkomst til denne slangen i et normalt motorrom. Noen tips til hvilken side på http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7745920.aspx hvor denne kan være? er en VP41B motor tidlig modell med et VP290DP drev Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2020 Ellers så har jeg kjøpt slange fra Tess som jeg bruker nå mellom eksosbend og røret ned der, samt mellom bendet og varmeveksleren. Har denne riktig dimensjon for å brukes til dette formålet også, eller bør jeg velg en større en? Tenkte å bytte denne hvis jeg først holder på, samt å slenge på en stoppekran der. Er ikke noe slikt der i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 18.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2020 Har skaffet meg ny slange for å være sikker på tilstanden på denne også før ny sesong. Lurte på om jeg skulle montere meg en stoppekran når jeg først er i gang, og snuser litt på dette konseptet her - Var innom maritim som hadd elitt utvalg, men tenker å stikke innom Ahlsell i neste uke å titte mer. Er det flere som har gjort dette her? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 22.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2020 Da var det unnagjort. Ble syrefast fra maritim. Var billigere enn Ahlsell ? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Goddis77 skrev for 19 timer siden: Da var det unnagjort. Ble syrefast fra maritim. Var billigere enn Ahlsell ? Er det fra drev til pumpe ? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 23.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 Det stemmer Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 (redigert) @Goddis77 hva er poenget med å ha mulighet for å stenge her? Hadde det vært en 3-veisventil hadde jeg skjønt det.(for fersvannskjøring og nødlensing) Eller skal du ferskvannskjøre via filteret og derfor stenger der? Redigert 23.Januar.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 På mange båter vil impellerpumpe ligge under vannlinje når en ligger stille.... I så tilfelle vil denne kuleventilen gjøre det mulig å bytte impeller uten å gå ned Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.Januar.2020 Del på Facebook Svart 23.Januar.2020 dieselfan skrev 1 time siden: På mange båter vil impellerpumpe ligge under vannlinje når en ligger stille.... I så tilfelle vil denne kuleventilen gjøre det mulig å bytte impeller uten å gå ned aha :) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 25.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Flott å kunne mekke på slanger og motor selv om båten ligger på sjøen. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.