Jump to content

VP AD41B med drev - ferskvannskjøring


Goddis77

Recommended Posts

...godt fiksa :thumbsup:

 

Eller så er det greit å vite at den tykke sorte slangen (som ligger langs bunnpanna og frakter vann fra drev til filter/impellerpumpe ) har en tendens til å delaminere og da kan suges flat innvendig uten at en ser det....

 

Ser du bruker 1/2" slange. Vil anbefale 3/4" eller større. Også lurt å bruke en så kort slange som mulig.

Kjøpte en klar 3m lang 1" slange med stålspiral for 100kr som selges til lensepumper etc.

Den leverer nok til at jeg kan ruse motoren på land også.

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev for 13 timer siden:

Det kan stå en dieselkjøler på slangen men gå inn på deleliste med ditt motornummer så bør du få bekreftet det.

Enkel tilkomst til denne slangen i et normalt motorrom.

 

Noen tips til hvilken side på http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-cat-7745920.aspx hvor denne kan være?

 

er en VP41B motor tidlig modell med et VP290DP drev

Link to post
Share on other sites

Ellers så har jeg kjøpt slange fra Tess som jeg bruker nå mellom eksosbend og røret ned der, samt mellom bendet og varmeveksleren.

Har denne riktig dimensjon for å brukes til dette formålet også, eller bør jeg velg en større en?

 

Tenkte å bytte denne hvis jeg først holder på, samt å slenge på en stoppekran der. Er ikke noe slikt der i dag.

Link to post
Share on other sites

Har skaffet meg ny slange for å være sikker på tilstanden på denne også før ny sesong.

Lurte på om jeg skulle montere meg en stoppekran når jeg først er i gang, og snuser litt på dette konseptet her - 

Var innom maritim som hadd elitt utvalg, men tenker å stikke innom Ahlsell i neste uke å titte mer.

Er det flere som har gjort dette her?

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...