Jump to content

ZF HSW 630 gear, hva slags olje?

Comforthe

Recommended Posts

blue moon skrev 33 minutter siden:

Her er en link til ZF som forklarer de forskjellige godkjenningene.  Klikker du på en godkjenning kommer det opp en liste med oljer som innehar specen.

https://aftermarket.zf.com/go/en/aftermarket-portal/technical-information/lubricants/

Jeg har ZF63 kasse og bruker ATF DIII som har TE ML 04 godkjenning.

Supert, takk skal du ha! Dette kunne ikke blitt bedre :)

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Mye bra tips her :) Den lista over 04D godkjente oljer gjør jo livet litt lettere. Jeg må si jeg er overrasket over hvor stor prisforskjell det er. Endte opp med å bestille Gulf ATF DX II i fra skruvat.no og filter i fra yanmardeler.no

Nå ser jeg frem til den noe spesielle peilemetoden på gearkassen :)

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Comforthe skrev 1 time siden:

Mye bra tips her :) Den lista over 04D godkjente oljer gjør jo livet litt lettere. Jeg må si jeg er overrasket over hvor stor prisforskjell det er. Endte opp med å bestille Gulf ATF DX II i fra skruvat.no og filter i fra yanmardeler.no

Nå ser jeg frem til den noe spesielle peilemetoden på gearkassen :)

Stiv pris på et stålfilter, 450,- var det vel? Det går vel sikkert å vaske det i diesel, men med bytte hvert 3 sesong knekker det ikke båtbudsjettet.

Hva er spesielt med peilemetoden din? Her skal peilepinne bare ligge på (ikke skrues fast) når en peiler.

09 Sealine F37 - VP D4 260

Riktig at det skal peiles kort tid etter at motoren er stoppet, slik at oljen i giroljekjøleren ikke rekker å renne tilbake i girkassen før peiling. Ett tips er å markere på peilepinnen hvor oljen står ETTER at oljen har rent tilbake i girkassen, ved senere oljeskift kan man då peile i ro og mak etter det nye merket på peilepinnen. Er i alle fall det jeg har gjort :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...