Nautiker Startet 25.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2018 Jeg har en Isotherm 3200/3700, og ASU (autimatic start up) enheten fungerer ikke. Fikk feilmelding på kontrollpanel at det var en EL-feil (rød og gul blinking), og feilsøkte ved å omgå den røde el enheten. Når den var fjernet startet kompressoren opp, og den har begynt å kjøle. Det er mulig at det har gått en sikring i EL boksen, da sikringen på radioen gikk nylig da jeg koblet inn 12v støvsuger. Jeg ser at kun den røde ASU delen koster 2800 kr (!?). Vilt overpriset spør du meg, og vil gjerne unngå å kjøpe ny. Har noen erfaring med dette? Kan jeg åpne den og få fikset noe på innsiden? Evt er jeg villig til å sende den inn til reperasjon, men vet ikke om det er noen forhandlere som tar imot, eller om den er for gammel til at noen vil gjøre noe med den. Siste midlertidige løsning blir å unngå ASU enheten helt, men usikker på om dette kan gjøre noen skade, eller at kjøleskapet blir en fryseboks da jeg ikke har koblet inn termostat. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 25.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2018 Ganske sikker på at du kan kjøre uten, og at det er tilkobling for vanlig termostat rett på kompressor. Ellers har Seatronic Smart Energy Control fra Isotherm. Ser ut som å gjøre samme jobb som asu, til 1600,-. Sitér dette innlegget Link to post
Nautiker Svart 29.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2018 Det er nok en like god løsning som ASU ser det ut som. Blir nok Energy control jeg går for. Takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.