Jump to content

Hva har jeg gjort feil under støp her?

Cosse

Recommended Posts

Hei! driver og skal støpe litt på min Rana 530, var ute og sjekka litt idag og i ene hjørnet er epoksy'n/glassfiberen helt hvit og seig, ergo null herding der mens resten er herda? noen tips til hva som kunne gjort dette her? ikke metta duken godt nok? seget inn fukt/vann der? 

rekner med neste steg er å skrapa vekk det som er seigt, slipe på nytt og legge på igjen ny duk og epoksy akkuratt der? :) 

IMG_20181029_142613.jpg

IMG_20181029_142608.jpg

IMG_20181029_142142_01.jpg

IMG_20181029_142613.jpg

arkmarin skrev for 12 timer siden:

Er det ikke vanlig å bruke vevd duk sammen med epoxy? Til polyester bruker man vanligligvis glassfibermatte. 

For meg ser det ut som om han har brukt WR, så det skulle være greit. Men som nevnt over ser det jo også ut som om det har kommet vann i epoxyen. 

Men en annen ting, det ser ut som om du har vært litt kjip når du har slipt rent for støping. Nå forteller du ikke hva som er hensikten med dette, men det ser ut som om du har forsøkt å støpe igjen deler av et hull? Du må være mer nøye med at det er rent og tørt, og så bør du renslipe et større område inn til rent glassfiberlaminat før du støper, hvis ikke vil dette slippe. 

Hei igjen! slipte og skrapet vekk det som ikke var herdet og tok opp igjen og da vart det bra! :) Mest trolig vann/fukt som har komt inn ja..

jeg skal støpe igjen ja, så det jeg har støpt inn nå er kun for å få legge plate oppå så støpe igjen. Jeg skal slipe ut mer når jeg begynner på det:) Er første gangen jeg jobber med det her så blir litt prøving og feiling ja! oppdaterer når får laga til den plata og støpt inn så kan dere komme med innspill! 

Takk så langt! :) 

Redigert av Cosse (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...