Jump to content

Steyr motor kvalitet?


Ardea 870

Recommended Posts

Er kjempefornøyd med min 246 motor som ble montert i fjor. En genial maskin. Og dette med dyr overhaling er tatt ut av løse luften...motoren skal da ut av båten når den skal overhales. Har sett eksempler på noen av de første motorene fra OMC som har gått over 2500 timer med bare rutinevedlikehold, og da blir det jo kanskje 10-15 sesonger.

 

En annen spennende variant er FNM, som i alle fall er veldig prisgunstig.

 

 

http://www.fnm-marine.com/

Link to post
Share on other sites

Men prisene er nok både før hk-avgift og moms.

<{POST_SNAPBACK}>

Høyst sannsynlig riktig det ja, selv om der står

Betingelser for kjøp og forsendelse

 

Priser

Alle priser er inklusive 25 % moms

på nettsiden.......... Tipper dette gjelder delesalg og ikke motorer der KD Trading kun formidler kontakt mellom kjøper og produsent.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Hva med å utdype litt mer om hva du mener med "mange grunner til at Steyr falt igjennom...." ?

 

mvh

sveno

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ingen løs topp slik som på knvensjonelle motorer. Båten måtte til Kr.sand for å få motoren innmontert. Ikke villig til å stå for korrekt innmontering gjort av lokalt firma,og ikke kunne de foreslå et firma heller. Prisen var jeg heller ikke videre fornøyd med og det kunne ikke svares klart på om det var nok plass til motoren uten store ombygginger av innredningen/uteplassen.

Alt i alt ble jeg ikke overbevist.

Link to post
Share on other sites

Da har nok ikke du pratet med Univa. Jeg fikk alle de svarene jeg trengte når det gjaldt plass, vannskeligsgrad og garanti. Selv om jeg monterer motoren er det full garanti fra den dagen motoren startes på vannet hjemme til neste år. Når det gjelder plass så er 236 motoren ( 6 sylindret ) en millimeter lengre enn VP31 A motoren ( 4 sylindret ) det er også koblinger så de med VP motor kan bruke de gamle innstrumentene

Link to post
Share on other sites

Har 2*256 i båten den veier 9 tonn og har en topp fart på ca.30..

Marsjfart er rundt 23-24 og forbruk er ca 3.5l pr nm.

Motorene er meget bra, men jeg er ikke imponert over røyk på tomgang etter oppstart. Må lukke kabindøren for at fruen skal være happy :headbang: og redd for at brannvesenet skal rykke ut :lol:

 

 

Men vekt/HK forholdet er svært possitivt.

 

Tror ikke service kost er det som man behøver å bekymre seg for, monoblokk og høy kvalitet på drivverk og kvalitetkomponenter gjør at det vil være standard service som oljefilter etc... og det er jo lett tilgjengelige.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...