Jump to content

hei, jeg er 13 år og trenger ungdoms båt under 10 000, noen som vet om noen gode båter?

Tobias Bringedal

Recommended Posts

tenker du vanlig jolle, rib eller speedbåt?  og hvor stor motor? 

lær deg å bruke finn.no  - der kan du avgrense søket på fylke , lengde , pris osv så får du en pekepinn på hva som fins i markedet 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Bruk finn.no

Og ved å bruke søkemotoren så kommer det opp noen forslag om hva som finnes i ditt fylke - Rogaland - og til under kr 10.000,-.

Link:

https://www.finn.no/boat/forsale/search.html?location=20012&motor_ad_location=1&motor_included=1&motor_type=Innenbords&motor_type=Utenbords&price_to=10000

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

legg ut linker her så får du sikkert kommentarer/erfaringer

fjordgrynt skrev 45 minutter siden:

Speedbåt - karen er 13 år - skjerp deg !

jeg ønsket meg mye forskjellig da jeg var 13 såvidt jeg kan huske :giggle:
Men åpen båt det kan fiskes fra høres jo ut som et godt og fornuftig valg 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Guest Avmønstret#

En sånn askeladden kombi- jolle eller tilsvarende må være perfekt. Gode sjøbåter, ok robåter, ok seilbåt, ok ikke- planende motorbåt. Da har du en solid, trygg og god båt som er praktisk til veldig mange formål som fiske, "kjøretur", seiltur osv.

Og du lærer "alle disiplinene", dvs å føre en båt for motor, å seile og å ro. Som ung trenger man utfordringer, og man klarer å løse de lettere enn som voksen. Å bare "kjøre båt" er lett.

Å også lære å ro og seile ordentlig er en real utfordring som du klarer mye lettere nå enn når du har blitt voksen. Du vil da få en sterk "båtfølelse" som forteller deg hvordan båten "har det" uansett hvilken båt du fører. Pluss at du mye lettere vil kunne bruke/føre alle typer båter, også seilbåter. 

Er lurt å starte båtlivet med en båt hvor en lærer "alt" fremfor "litt". Ingen grunn til å legge begrensinger på seg selv i din alder, du kan lære alt relativt kjapt og greit. Og du vil ha stor fordel av det resten av livet. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...