Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

janet skrev for 22 timer siden:

 

VTS er trafikk konstabel, rødt og grønt lys, sving til høyre her og til venstre der, stop der

 

hold godt til høyre i gata og ikke kryss gata før M/S ditten datten har passert

 

 

Dette er ikke helt riktig janet !

 

det står nesten det motsatte i IALA / IMO recommendations o guidelines

 

1804 Result Oriented Messages
A fundamental principle of VTS communications
is that advice and instructions should be ‘result oriented’ only; leaving the execution to the master or pilot onboard the vessel. The execution, such as courses to be steered or engine manoeuvres to be ordered, remains the responsibility of the person
on board accountable for navigational decision making at that time.
The interpretation of ‘Result Oriented’ will depend on the situation and context. Phrases that are used for vessel conning, such as, ‘Stop Engine’, ‘Hard to Starboard’ or ‘Steer Course ‘XXX’’ should not be used.
 

https://www.iala-aism.org/product/iala-vts-manual-2016-digital-copy/?download=true

 

VTSn skall ikke overta navigasjonen av fartøyet......det ligger hos kaptein/los

VTSn skall komme med informasjon, råd etc for att kaptein/los skall ta de rette avgjørelser.

 

2.6.2 Decisions concerning the actual navigation and the manoeuvring of the vessel remain with the master. Neither a VTS sailing plan, nor requested or agreed changes to the sailing plan can supersede the decisions of the master concerning the actual navigation and manoeuvring of the vessel.

 

http://www.imo.org/en/KnowledgeCentre/IndexofIMOResolutions/Assembly/Documents/A.857(20).pdf

 

IMO / IALA anbefaler att VTS bruker  ord-markører «message makers»

INFORMATION WARNING ADVICE INSTRUCTION QUESTION ANSWER REQUEST INTENTION 

dette kommer også fram i VTS-kommunikasjon i SMCP

 

Litt bakgrunn til message markers står i denne

https://www.iala-aism.org/product/provision-of-vts-types-of-service-1089/?download=true

 

 

Normalt følger en master/losen en INSTRUCTION fra en VTS, men kan velge å gjøre noe annet, for att man har annen info.....

Da meddeler master/losen VTSn .....att han ikke kommer o følge VTS-INSTRUCTION, og vad han tenker gjøre.


det kan du prøve med en trafikk-konstabel på land :smiley:

 

 

Gunga Din

Gunga Din

janet skrev for 21 timer siden:

 

VTS er trafikk konstabel, rødt og grønt lys, sving til høyre her og til venstre der, stop der

 

hold godt til høyre i gata og ikke kryss gata før M/S ditten datten har passert

 

 

Dette er ikke helt riktig janet !

 

det står nesten det motsatte i IALA / IMO recommendations o guidelines

 

1804 Result Oriented Messages
A fundamental principle of VTS communications
is that advice and instructions should be ‘result oriented’ only; leaving the execution to the master or pilot onboard the vessel. The execution, such as courses to be steered or engine manoeuvres to be ordered, remains the responsibility of the person
on board accountable for navigational decision making at that time.
The interpretation of ‘Result Oriented’ will depend on the situation and context. Phrases that are used for vessel conning, such as, ‘Stop Engine’, ‘Hard to Starboard’ or ‘Steer Course ‘XXX’’ should not be used.
 

https://www.iala-aism.org/product/iala-vts-manual-2016-digital-copy/?download=true

 

VTSn skall ikke overta navigasjonen av fartøyet......det ligger hos kaptein/los

VTSn skall komme med informasjon, råd etc for att kaptein/los skall ta de rette avgjørelser.

 

2.6.2 Decisions concerning the actual navigation and the manoeuvring of the vessel remain with the master. Neither a VTS sailing plan, nor requested or agreed changes to the sailing plan can supersede the decisions of the master concerning the actual navigation and manoeuvring of the vessel.

 

http://www.imo.org/en/KnowledgeCentre/IndexofIMOResolutions/Assembly/Documents/A.857(20).pdf

 

IMO / IALA anbefaler att VTS bruker  ord-markører «message makers»

INFORMATION WARNING ADVICE INSTRUCTION QUESTION ANSWER REQUEST INTENTION 

dette kommer også fram i VTS-kommunikasjon i SMCP

 

Litt bakgrunn til message markers står i denne

https://www.iala-aism.org/product/provision-of-vts-types-of-service-1089/?download=true

 

 

Normalt følger en master/losen en INSTRUCTION fra en VTS, men kan velge å gjøre noe annet, for att man har annen info.....

Da meddeler master/losen VTSn .....att han ikke kommer o følge VTS-INSTRUCTION, og vad han tenker gjøre.


det kan du prøve med en trafikk-konstabel på land :smiley:

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

 

 

 



×
×
  • Create New...