Karlsenkystfiske Startet 11.November.2018 Del på Facebook Startet 11.November.2018 Plagdes noe fryktelig med gamle, sannsynligvis fuktige elektroder i dag. Nesten helt håpløst å få i gang en bue, og når det gikk var den for det meste svak og "skjør". Dem har nok ikke hatt godt av å ligge x antall år i garasjen i åpnet forpakning. Har lest at man må varme dem helt opp til 400 grader for å få all fuktigheten ut av flussen. Så nå ønsker jeg meg pyrolyse ovn, da jeg har lest at pryolyseprogrammene varmer opp ovnsrommet til netopp 400 grader :D Noen som har en alternativ metode for å tørke elektroder, eller kan anbefale en god komfyr til meg? ;) Inntil videre prøver jeg 1-2 timer på 250 grader, og håper på bedre lykke i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Om ikke det er noe veldig spesielt du skal sveise, så går du på Biltema å kjøper en ny pakke til ca 50kr. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Lars Hansen Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Det er vanlig å sette den mot godset når du skal bruke den, og holde den der til den slutter å dampe. Det gjøres også med nye elektroder dersom man ikke oppbevarer de i varmeskap. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 (redigert) Ville hatt noen flere timer i stekeovnen. En natt på badegulvet gjør susen, Eller lag deg blekkboks og legg inn litt 40/50 graders selvreg. varmekabel så har du varmeskap. Redigert 11.November.2018 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Jeg har lånt stekeovnen. Med tanke på det som damper av, så er det kanskje ikke helt hundre. Og det blir uansett ikke til spec. Dog, det hjelper. Så vidt jeg husker, skal temperaturen opp i over 200 grader over noen timer. I dette tilfellet er det bare noen jernbiter som skal klistres sammen. Bindefeil og hydrogen er neppe tema. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Hiver meg på denne tråden. Jeg har også hatt en utfordring med fuktige elektroder. Ikke særlig optimalt å lagre elektroder i en fuktig garasje over vinteren... Sommerstid går det greit, men på denne tiden av året, med mye væromslag og fuktig vær, så blir elektrodene ødelagt. Det siste året har det ligget noen elektrodepakker i kjellerstua, men nå er ikke frua så veldig begeistret for det lenger heller Jeg har derfor lyst på et tørkeskap i garasjen. Til formålet har jeg tatt vare på det gamle sikringsskapet som ble byttet ut i fjor. Ser for meg å isolere skapet med tynne XPS plater, og sette inn en varmelampe e.l. Men forslaget til @Roger jo om varmekabel er jo sikkert mye bedre! Eller finnes det enklere og bedre løsninger på dette? Er det strengt tatt unødvendig å isolere skapet? Tror ikke det skal så mange watt til for å holde fukten ute i et lite skap. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Den selvregulerende kabelen jeg har er på 30/40 grader og trekker 35W på meteren, flat kabel. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jens_P Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Om du har plass er vel det billigste du kan gjøre å putte inn en frostvakt fra CO eller tilsvarende. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Komodo Svart 11.November.2018 Del på Facebook Svart 11.November.2018 Jens_P skrev for 2 timer siden: Om du har plass er vel det billigste du kan gjøre å putte inn en frostvakt fra CO eller tilsvarende. Det var ikke dumt Hadde egentlig bare tenkt å sette inn ei 60W lyspære, men så syntes jeg forslaget til Roger Jo var bra. Men frostvakt er jo for så vidt enda enklere Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 13.November.2018 Del på Facebook Svart 13.November.2018 Karlsenkystfiske skrev On 11.11.2018 at 1.33: Ser du har en kake I ovnen sammen med elektrodene. Da tilfører du egentlig mer fuktighet enn du fjerner. Samt at du risikerer kake med elektrodesmak.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 13.November.2018 Del på Facebook Svart 13.November.2018 Karlsenkystfiske skrev On 11.11.2018 at 1.33: Inntil videre prøver jeg 1-2 timer på 250 grader, og håper på bedre lykke i morgen! index skrev for 4 timer siden: Ser du har en kake I ovnen sammen med elektrodene. Da tilfører du egentlig mer fuktighet enn du fjerner. Samt at du risikerer kake med elektrodesmak.... Haha.. Dette må vel være en "kødd"? Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 16.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2018 Haha! Fløtepoteter! Sto bare i 20 minutter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.