Jump to content

Septiktank - epoxy ?


Suzuki

Recommended Posts

Isteden for å lete etter en murerdunk som passer til forpiggen din kunne du kanskje rett og slett snekre en hunn-form av noen sponplaterester som du har liggende og mens du spikrer sammen formen spenne og klemme noe byggefoliebiter over alle flater innvendig.

Kommer akkurat fra Byggeland, de hadde tilbud på gølv spon i 22mm. Det slo også meg, at en sånn "kaninburfasong" burde være mulig å få til enkelt med sponplater.

Den eneste utfordringen som da er igjen er evt de skarpe innvendige knekkene. Kanskje man kan gjøre noe der med tape?

Sparkelmasse over kvartstaff lister, burde duge ?

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Bruk for all del ikke 300gr matte på første lagene. Gå ned til tynnere matte gjerne 100 eller 150gr. Mye lettere å forme rundt hjørner og bøyer. Da slipper en den "stygge" posete lamineringen som ofte kjennetegner støp med for tykk og uformelig matte. Krever selvsagt noen flere lag, men er enklere uansett.

Oso

Link to post
Share on other sites

Garasjen Industries?

Det forandrer saken.

 

Lån, stjæl, kjøp ei sånn svær firkanta plastbalje som murere bruker. (er ca. 65 l.)

Rengjør den skikkelig.

Poler to ganger innvendig med hard bilvoks. (Eller ,bedre, formvoks hvis du har).

Laminer opp 8x300 gram inni.

Når det har lenket, justerer du høyden slik at den passer innunder køya.

Legg tanken opp/ned på ei voksa finerplate.

Laminer på en flens ca 5 cm ut med fibrene overlappende oppover på tanken, 10 x 300gram. Husk å pusse og å vaske med Styren/Aceton der du skal laminere.

Laminer lokket på samme finerplata, 10x300 gram.

Monter gjennomføringer.

Tilpass lokket og bor skruehull til gjennomgående bolter.

Coat innvendig med 2k primer.

Ha på ei larve sika og skru sammen.

Lever tilbake balja.

 

Jeg har ikke sagt et kvekk om polyester/vinylester/epoxy men kjøper du materialer på Biltema, lager du tanken for 600 kroner.

<{POST_SNAPBACK}>

Og dette tror du blir luktfritt? Er jo veldig enkelt da. Er det noe vits laminere inn divinycellplater i tanken. Kan eg redusere antall lag matte?

Link to post
Share on other sites

Og dette tror du blir luktfritt? Er jo veldig enkelt da. Er det noe vits laminere inn divinycellplater i tanken. Kan eg redusere antall lag matte?

<{POST_SNAPBACK}>

Dersom du laminere med lav glassprosent innerst og coater mer flere lag primer blir det tett og luktfritt.

Selvfølgelig, bygger du hele tanken i Divinycell som du laminerer inn på begge sider, blir det pottetett.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde produksjon av plasttanker var en omstendelig prosess? Kan man lage one-off? I tilfelle hvor?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er et firma på notodden Noprosom driver stort i rotasjonsstøpte tanker for båt og camping. Jeg vet de har former på en "haug" med forskjellige tanker i mange typer og fasonger. Ta kontakt med de hvis du vil gjøre det enkelt og rimelig.

Redigert av Alvito (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...