sverre alvik Startet 18.November.2018 Del på Facebook Startet 18.November.2018 Var ute på vannet. Motor gikk på tomgang men plutselig øker den til maks på turteller, den lar seg ikke stoppe med stoppknapp. Etter 4, 5 sekunder avtar det til normalt og jeg kan stoppe motor. Dette gjentar seg flere ganger. Jeg har 2 tanker og hadde akkurat byttet fra den1/2 fulle til den fulle tanken. Returdiesel går til halvfull tank. Etter en stund oppdaget jeg at den halvfulle tanken var helt full igjen og den som jeg byttet til var tom. Det sitter enveisventiler på alle slanger unntatt returdiselen. Er det åpent løp via pumper eller motor til returdiesel slik at tanken kan renne til den andre tanken den vegen? Kan motorøkning skje da returdisel ikke lenger kommer noen veg pga for full tank?? Jeg byttet tilbake til den andre tanken, hvor returdisel renner til og som nå var full,- motor oppfører seg eksemplarisk?? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Trykk i teturslange kan gi merkelige symptomer. Hvilken motor? Noen motorer gir omtrent null returdiesel mens andre kan ha 90-95% av tilført diesel i retur. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
sverre alvik Svart 18.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2018 Kina motor. Lomatec. Ingen jeg har snakket med kan forklare denne! Sitér dette innlegget Link to post
Bergsholmen Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Hvordan er glødingen på denne? Er det av typen som varmer seg opp med strøm og så brenner diesel? I så fall er gløderen koblet på returdieselen, og vis denne ikke tetter og det blir ekstra trykk på returen så kan dette oppstå. Motoren går då på dieselen den får fra gløderen.. Har vert borti dette på andre dieselmotorer (ikke marine) før, og det var regnet som ein vanlig feil.. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
sverre alvik Svart 18.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2018 Vet ikke hvordan dette er koblet, men hittil har jeg ikke venbtet på gløding for strt. Bare startet med det samme og uten problem. Starter og går fint Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 18.November.2018 Del på Facebook Svart 18.November.2018 Har du peilet oljenivå på motorolja etter at dette skjedde ? Det kan ha kommet diesel i bunnpanna, nivået blir for høyt, og motoren tenner på suppa og går av seg selv. Neppe årsaken, men sjekk nå nivået før du gjør noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 19.November.2018 Del på Facebook Svart 19.November.2018 Greit å ha liggende noe du kan strupe luften med dersom den pluttselig ikke lar seg stoppe. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.