Cosse Startet 24.November.2018 Del på Facebook Startet 24.November.2018 Hei! har støpt i dørken på min Rana 530, dette var første gang og ser jeg kunnr spart meg mye arbeid med og støpe på en plate og få en glatt side for å skjære ned og støpe inn.. men gjort er gjort.. hsr nå fått glatta ut værste med vinkelsliper og nå gått på med p60 papir men er jo litt søkk her og der og generelt veldig ujevnt.. Bruker folk og sparkle over for og få en finere finish og en glatt flate? evnt noen som har tips? takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Noen omganger med glassfibersparkel gjør susen. Slip mellom hver omgang. Kan være hard å jobbe med, så bruk maskin. Gelcoat/topcoat eller lakkering à la Shipolin som avslutning. :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 24.November.2018 Del på Facebook Svart 24.November.2018 Det kommer jo an på behovet ditt, og hvordan du ønsker å ha det. Da jeg støpte inni Dracojolla (link i signaturen min hvis du ikke har sett tråden), slipte jeg over etterpå, men har ikke sparklet noe. Det eneste jeg sparklet var rundt lukekanter der jeg hadde behov for å få anlegg for luke og pakning. Hvis du glatter over støp og skjøter med 40 papir og smører på et raust lag topcoat blir det jo glatt. Men hvis du vil ha en plan og pen flate og usynlige overganger må du sparkle. Et alternativ til å sparkle er å støpe på et par lag til med glassfiber slik at du har mer å slipe på. Det kan mange ganger gå like fort som å sparkle. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Cosse Svart 24.November.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2018 jeg endte opp med å slipe så runde og fine kanter som mulig og helte et tykt lag epoksy oppå som jeg smørte utover.. ser ut til å bli bra! takk for svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.