Jump to content

Vanlig og sparkle eller glassfiberstøp?

Cosse

Recommended Posts

Hei! har støpt i dørken på min Rana 530, dette var første gang og ser jeg kunnr spart meg mye arbeid med og støpe på en plate og få en glatt side for å skjære ned og støpe inn.. men gjort er gjort.. hsr nå fått glatta ut værste med vinkelsliper og nå gått på med p60 papir men er jo litt søkk her og der og generelt veldig ujevnt.. Bruker folk og sparkle over for og få en finere finish og en glatt flate? 

evnt noen som har tips? takker for svar.

15430525643445988752316665329502.jpg

Det kommer jo an på behovet ditt, og hvordan du ønsker å ha det. Da jeg støpte inni Dracojolla (link i signaturen min hvis du ikke har sett tråden), slipte jeg over etterpå, men har ikke sparklet noe. Det eneste jeg sparklet var rundt lukekanter der jeg hadde behov for å få anlegg for luke og pakning. Hvis du glatter over støp og skjøter med 40 papir og smører på et raust lag topcoat blir det jo glatt. Men hvis du vil ha en plan og pen flate og usynlige overganger må du sparkle. Et alternativ til å sparkle er å støpe på et par lag til med glassfiber slik at du har mer å slipe på. Det kan mange ganger gå like fort som å sparkle.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...