Jump to content

Hjelp, ingen forhandlere som vil selge meg Volvo Penta motor til seilbåten


Morten83

Recommended Posts

Rart du ikke får svar, jeg byttet drev på min yanmar for noen år siden, og fikk tilbud med og uten motor og med og uten montering på dagen. Trodde de var veldig gira på denne type oppdrag, og spesielt på denne tiden av året.

 

Budsjettet ditt bør ihvertfall holde fint etter min erfaring.  

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Morten83 skrev for 1 time siden:

Men hvor høyt opp skal eksosbendet være? Er det noen fasit på det? Om man får det i samme høyde som i dag vil det vel evt gå greit?  En nyere VP er vel ikke noe særlig lavere enn MD7'n tror jeg.

 

I hvert fall Volvo har publisert installasjonsinstrukser for forskjellige løsninger.

 

Den gangen vi måtte bytte fundament, var det kommet vann i det så det hadde frostsprukket.

Link to post
Share on other sites

Morten83 skrev for 4 timer siden:

O! Ikke dumt, takk for tipset @Mare Nostrum

Hvordan løste du det med transport av båten? Har dem egen brygge eller noe liknende? :smiley:

De er såkalt "Fullservice-verf", det vil si at de tar alle slags oppdrag innen båt. De har kai, kran og hall. Jeg tok båten ned selv. Jobben ble utført i løpet av en uke ca, men da var litt ekstraarbeid inkludert.

Link to post
Share on other sites

On 12/10/2018 at 5:55 PM, Bårdp said:

Om jeg solgte Volvo motorer og noen ringte for å få pris på en my motor ferdig montert i en båt jeg ikke hadde vært på befaring i ville heller ikke jeg git noen pris.

 

Da er vel kanskje riktig fremgangsmåte å ta kontakt for å avtale befaring? 

Link to post
Share on other sites

quantumduck skrev for 13 timer siden:

 

Da er vel kanskje riktig fremgangsmåte å ta kontakt for å avtale befaring? 

Blir vel tullete om jeg som kjøper skal måtte fortelle de profesjonelle hva de trenger/må gjøre. :giggle:

Men tror jeg skal snuse litt på verftet til @Mare Nostrum det hørtes profesjonelt og greit ut.

"Service" som dessverre er blitt ett fremmedord her i Norge, så vet de muligens hva ordet betyr hos søta bror. Vi får se :smiley:

Men hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at det skulle være så vrient å bruke en haug med penger på båt her til lands! :lol: 

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!"

                              

Link to post
Share on other sites

Eureka skrev for 5 timer siden:

Bare husk at garanti/ reklamasjon i Sverige er 2 år. 

Det er riktig at reklamasjonstiden er kortere i Sverige, men garanti er jo valgfritt og leverandøren kan sette hvor lang eller kort tid de vil. 

For eksempel er det 7 års garanti på Kia sine biler både i Sverige og Norge.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring med Lasa er omtrent lik. Selektive på hva de vil ta av oppdrag, svarte sjelden /sent på henvendelser. Virket lite interesserte. Byttet til ny yanmar på Novaen vår hos Krogsrud Marine på Karenslyst, og det var noe helt annet. Vennlighet, service, nøyaktighet og interesse for kundens behov. De var etterettelige og hyggelige. Bra motor var det også :) 

Link to post
Share on other sites

Var innom La-Sa i Son i dag for å kjøpe noen deler. Der kan man få fastpris på installasjon av Volvo og Yanmar. Med drev, uten drev, alle tenkelige varianter. Båt inn i oppvarmet hall, rigg av/på, alt iberegnet. Den eneste reservasjonen er båter som har 'alt mulig ræl' koblet på instrumentpanelet som ikke er kompatibelt med moderne paneler. Generelt er prisnivået lavere i Norge enn Sverige på motorer for tiden, er påstanden. At prisnivået er høyere i Sverige, gjelder i hvert fall Strömstad.

Link to post
Share on other sites

Problemet heter Imatech. Volvo har satt bort importen til dette firmaet som er delvis eid av Volvo. De tok over 1. September og det har skapt full forvirring hos både forhandlere og kunder. Ingen priser er klare, hverken på deler eller motorer


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...