Jump to content

Solgt båten, ny på plass :-)


Windy37GM

Recommended Posts

Da har vi solgt Skarpnesen vår og kjøpt en Joda 310:

Bilde her

Finn kode 5903938

 

Det har vært drømmebåten i 5-6 år,. nå er en endelig vår....

 

Gleder oss til å få den med lastebil fra Stavanger.

 

Hilsen Skarpnes9100

(som må endre nick :-)

Redigert av Skarpnes9100 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Grattis så mye, og velkommen etter som Joda eier.(Litt misunnelig)

 

Da gleder vi oss til å inspisere vidunderet så snart vi kommer hjem fra Colombia.

 

Skulle hilse så mye fra fruen også.

 

Hilsen Kapteinen på Eos, som sitter i baren på SAS hotellet Gardermoen på vei til Colombia

Link to post
Share on other sites

Gratulerer, det er en flott båt. Har du vurdert å ta turen rundt neset i stedenfor lastebil? Vi turte ikke med Fjorden når den skulle vestover, men når vi kjøpt Viksunden i sommer tok vi sjansen (tok den fra nettopp Tønsberg og til Stord). I godt vær er dette en flott tur, i dårlig selvsagt noe helt annet...

 

Vel, lykke til uansett!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Grattis med båten, Skarpnes.

 

 

...Godt å se at det er flere som har 3 fots syken....

<{POST_SNAPBACK}>

hmmm. er det ikke samma skroget på både Skarpnesen og Jodaen, da? (...og Nor Star 290 og Polar Express og kanskje flere??) De har alle iallefall mye likhetstrekk.

 

M/Y Ellen Marie

Redigert av M/Y Ellen Marie (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott solskinnsbåt!!  Lurer bare litt på hvordan den ser ut når det regner ...   :lol:  

Den største gleden vi har er at vi bor et sted der det er flere solskinnsager enn regndager. Derfor kan vi ganske så ofte nyte denne skinnende terragigamegawatt kulen over oss som kalles solen. Ser de ikke den så ofte Worse?

 

Skarpnes 9100 og Joda 310 Monaco har ikke samme skrog. Jodaen er betydelig lenger og høyere enn Skarpnesen.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den største gleden vi har er at vi bor et sted der det er flere solskinnsager enn regndager. Derfor kan vi ganske så ofte nyte denne skinnende terragigamegawatt kulen over oss som kalles solen. Ser de  ikke den så ofte Worse?

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Og vedlagte innlegg kåres herved til det beste innlegg på svært så lang tid, takk skal du ha Bitteliten :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Kanskje jeg er litt hardbarka, men i år har jeg faktisk satt hver dag i 2 1/2 uke på hemsen og styrt. I følge timetellerne(en oppe og en nede) har jeg satt 40% av tiden båten er brukt siden den var ny på hemsen, og den er brukt 90% av tiden i Hordaland. Eg blir bare så lei av å høre kor fint ver det e på sør og østlandet.

 

Gratulerer ellers med ny båt. Stilig.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Kanskje jeg er litt hardbarka, men i år har jeg faktisk satt hver dag i 2 1/2 uke på hemsen og styrt. I følge timetellerne(en oppe og en nede) har jeg satt 40% av tiden båten er brukt siden den var ny på hemsen, og den er brukt 90% av tiden i Hordaland. Eg blir bare så lei av å høre kor fint ver det e på sør og østlandet.

 

Gratulerer ellers med ny båt. Stilig.

<{POST_SNAPBACK}>

Har de - akkurat som Worse - anskaffet paraply med karbonfiberstenger, hitech duk og håndtak i titan? Har hørt at den holder fasongen opp til 25 knops fart. Forøvrig forholder jeg meg til værstatistikkene. :wink: Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

som sagt; det er forskjell på folk.

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst, det er derfor et ironisk innlegg fra Worse kommenteres med et annet ironisk innlegg.

 

Jeg er ikke i tvil om at båtgleden er like stor på Vestlandet som på Østlandet - uansett hva slags vær det er. Dog ser vi ofte at båttypene varierer fra landsdel til landsdel. Mye åpne båter på Østlandet (med innebygd paraply= kalesje) og mye lukkede båter på Vestlandet (med innebygd soldekk=flybridge)

:cheers:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den største gleden vi har er at vi bor et sted der det er flere solskinnsager enn regndager. Derfor kan vi ganske så ofte nyte denne skinnende terragigamegawatt kulen over oss som kalles solen. Ser de  ikke den så ofte Worse?

 

Skarpnes 9100 og Joda 310 Monaco har ikke samme skrog. Jodaen er betydelig lenger og høyere enn Skarpnesen.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Kanskje jeg er litt hardbarka, men i år har jeg faktisk satt hver dag i 2 1/2 uke på hemsen og styrt. I følge timetellerne(en oppe og en nede) har jeg satt 40% av tiden båten er brukt siden den var ny på hemsen, og den er brukt 90% av tiden i Hordaland. Eg blir bare så lei av å høre kor fint ver det e på sør og østlandet.

 

Gratulerer ellers med ny båt. Stilig.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Har de - akkurat som Worse - anskaffet paraply med karbonfiberstenger, hitech duk og håndtak i titan? Har hørt at den holder fasongen opp til 25 knops fart. Forøvrig forholder jeg meg til værstatistikkene.

<{POST_SNAPBACK}>

 

som sagt; det er forskjell på folk.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Ler meg fillete! :lol: Østlendingene er tydeligvis så hårsåre over sin korte båtsesong at de må rakkenere på regnværet :rolleyes: . Hva er galt med regn, da? Det er jo bare vann! :yesnod: Menneskekroppen er som kjent ca. 70 % vann (selv om Kjell Magne & Co. gjerne skulle sett en høyere andel :eek: ). Og båtlivet kan nytes like mye i regn som i sol. Man kommer liksom litt nærmere elementene og naturen, da, vet De!!! :yesnod:

 

Og, for the record, Worse har ikke high-tech duk eller bimini. Worse liker best være ett med naturen og elementene, og styrer naturligvis fra altanen det meste av tiden. Selv om det til tider blir så vått at cigarren slokner ... :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Og, for the record, Worse har ikke high-tech duk eller bimini.  Worse liker best  være ett med naturen og elementene, og styrer naturligvis fra altanen det meste av tiden.  Selv om det til tider blir så vått at cigarren slokner ...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Utrolig hvilke unnskyldninger vi kan komme opp med når det vi egentlig mener er at vi aller helst vil ha litt fred og fordraglighet fra Krapyler og Quindebestet. Slik er det i de fleste gode familier

 

Kanskje jeg skulle bygge meg en FB i vinter? Men da må jeg nok ha en biminitopp for å ikke bli helt lyserød av solen

 

Snakk om avsporing av tråden. Jøss - vi glemmer jo helt Skarpnes 9100 som deler gleden over ny båt med oss

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Utrolig hvilke unnskyldninger vi kan komme opp med når det vi egentlig mener er at vi aller helst vil ha litt fred og fordraglighet fra Krapyler og Quindebestet. Slik er det i de fleste gode familier

Ja, den tok du på kornet. Men ikke si det til henne. Det er så grenseløst fredelig der oppe, høyt hevet over den vulgære almuen som driver omkring blant rekved og tang nede ved havoverflaten ... :eek:

 

 

Kanskje jeg skulle bygge meg en FB i vinter? Men da må jeg nok ha en biminitopp for å ikke bli helt lyserød av solen

God ide. Da hadde du kanskje sett lyset?? :lol:

 

 

Snakk om avsporing av tråden. Jøss - vi glemmer jo helt Skarpnes 9100 som deler gleden over ny båt med oss

Regner med at han setter pris på humor. Både ny. superflott båt og humor på en og samme dag ... kan det bli stort bedre?

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

God ide.  Da hadde du kanskje sett lyset??   :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Så fant jeg denn da. Den er ikke så lang - men duverden så høy :eek: Så jeg må nok bytte båt før jeg kan bygge meg FB.

Bilde

Legg også merke til teksten fra Hansviks hjemmeside

Denne uken sjøsatte vi sommerens nyhet: Hansvik 900 Sport Cruiser med flybridge. Og vi ser jo alle av bildet hvilken varm og solfylt sommer det er :lol:

Men for å være ærlig - dette er jo fra Rørvik mye lenger nord enn Vestlandet.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

høyt hevet over den vulgære almuen som driver omkring blant rekved og tang nede ved havoverflaten ...  :eek:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke bare tang og rekved - de nyter nok også de vakre røkskyer fra dine to grønne Sigarillos under dørken. Lenge leve ozonlaget! Tenk om de kunne lede eksosen ned under vann når de ligger på svai - da hadde dere hatt jacuzzi bak badeplatformen. Kanskje en idé for vinteren?
Link to post
Share on other sites

Skarpnes 9100 og Joda 310 Monaco har ikke samme skrog. Jodaen er betydelig lenger og høyere enn Skarpnesen.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, mulig de ikke er av samma form, men det er iallefall mange likheter, både over og under fenderlist, og bredden er 3,0 m. på alle. Kunne banna på at de hadde samme opphav, men det skal jeg ikke gjøre. Jeg har tatt feil en gang før :wink:

 

M/Y Ellen Marie

 

PS, Bitteliten; ikke diskuter været med vestlendinger, da blir de fort såre og kommer trekkende med allverdens argumenter, unnskyldninger og bortforklaringer.... uten unntak. :lol:

Link to post
Share on other sites

Ikke bare tang og rekved - de nyter nok også de vakre røkskyer fra dine to grønne Sigarillos under dørken. Lenge leve ozonlaget!

Ozonlaget må bort, slik at vi får bedre sommervær. :yesnod:

 

 

Tenk om de kunne lede eksosen ned under vann når de ligger på svai - da hadde dere hatt jacuzzi bak badeplatformen. Kanskje en idé for vinteren?

Har det allerede!! Det bobler og det bruser, helt hææææærlig!!! :crazy:

 

 

PS, Bitteliten; ikke diskuter været med vestlendinger, da blir de fort såre og kommer trekkende med allverdens argumenter, unnskyldninger og bortforklaringer....  uten unntak. :lol:

Nei, nei, nei, kun realiteter!!! Som at vi har båtsesong året rundt. Skjønner godt atr gutta østpå er grenseløst misunnelige, og av den grunn må rakkenere på ferskvannsforsyningen vår. Forresten, det er VÅRT ferskvann som forsyner dere med strøm når dere er i havn ... pass dere, ellers nasjonaliserer vi vannet og holder strømmen for oss selv!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Grattis med båten, Skarpnes.

hmmm. er det ikke samma skroget på både Skarpnesen og Jodaen, da? (...og Nor Star 290 og Polar Express og kanskje flere??)  De har alle iallefall mye likhetstrekk.

 

M/Y Ellen Marie

<{POST_SNAPBACK}>

Joda 290 har samme skrog som Skarpnes9100 tror jeg. Steglistene ser klin like ut.. Jeg lå ved siden av en Joda 290 for et par år siden og kikket ganske nøye... En av de som ringte på båten vår sa også at Joda 290 har samme skrog som Skarpnesen.

 

Nå har jeg funet lastebiltransport fra Haugesund til Tønsberg for 9500,- + mva (NorCargo skulle ha 19500,- + mva)... Gleder meg noe voldsomt!

 

Skarpnes9100

p.s Hvordan bytter jeg nick?

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...